۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84982641
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

باند حفاران غیرمجاز در کامیاران شناسایی و دستگیر شدند

سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش دریافتی بخشداری بخش موچش به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای سرچی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهر موچش، نیروهای پاسگاه انتظامی کوله ساره و مسئول میراث‌فرهنگی شهرستان در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری چند نقطه از محل قرار گرفتند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این زمینه هفت نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر نیز باند حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج دستگیر شدند، گفت: طبق گزارش دریافتی مبنی بر حفاری غیرمجاز در محل موسوم به "سرمر" واقع در ۲ کیلومتری شمال روستای نصرت‌آباد از توابع بخش مرکزی سنندج، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اخذ حکم مرجع قضایی و هماهنگی با پاسگاه انتظامی حوزه استحفاظی، اعضای یک باند حفاری غیرمجاز با ابزار و ادوات دستگیر شدند، اظهار کرد: از این سه نفرحفار، یک دستگاه موتوربرق و ۲ دستگاه کمپرسور برقی کشف و ضبط شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ گونه تعارف و چشم‌پوشی نداریم و نخواهیم داشت، یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha