۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84985491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هند برای گسترش بهره‌گیری از انرژی‌های پاک

تهران- ایرنا- افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی همراه با سرعت گرفتن استفاده بخش‌های مسکونی از انرژی‌های پاک و هیدروژن سبز، برنامه‌های هند برای گسترش بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اکونومیک تایمز، برای بخش تولید برق هند آینده ای روشن به نظر می رسد. هند سومین ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر جهان را دارد و پیش از این به هدف سال ۲۰۳۰ یعنی دستیابی به ۴۰ درصد از ظرفیت تولید برق از منابع سوخت غیرفسیلی دست یافته است.

ظرفیت نصب شده تولید برق این کشور تا سال ۲۰۲۶-۲۰۲۷میلادی به احتمال زیاد نزدیک به ۶۲۰ گیگاوات خواهد بود که ۳۸ درصد آن از زغال سنگ و ۴۴ درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر خواهد بود.

افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی همراه با سرعت گرفتن صنعتی شدن و توسعه استفاده بخش های مسکونی از انرژی‌های پاک، به میزان قابل توجهی بر تولید برق در کشور اضافه می کند.

انرژی های تجدیدپذیر بخش مهمی از ترکیب تولیدات انرژی هند خواهد بود و به پر کردن شکاف انرژی کمک می کند.

سه نکته در بخش انرژی های تجدیدپذیر در سه تا پنج سال آینده پیش روی هند است و هند به یک تامین کننده و صادرکننده انرژی پاک در جهان تبدیل خواهد شد.

با مشوق هایی که از قبل توسط دولت هند ارائه شده است، اکوسیستم تولید در حال بهبود است و احتمالاً شاهد تولید قطعاتی برای انرژی خورشیدی، باتری، خودروهای الکتریکی، هیدروژن سبز و غیره خواهیم بود. این موارد همراه با حرکت جهانی برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین، احتمالاً فرصت‌های قابل توجهی را برای هند برای صادرات به سایر نقاط جهان، همراه با برآورده کردن نیازهای خود ایجاد می‌کند.

هند نیاز به یافتن راه حل هایی برای استفاده از برق شبانه روزی با بهره‌گیری از انرژی های تجدید پذیر دارد که راهی برای کاهش هزینه‌های تولید توسط شبکه خواهد بود. همچنین راه حل های ذخیره سازی با استفاده از باتری یا مکانیسم های دیگر وجود خواهد داشت.

هیدروژن سبز به عنوان یک ابزار مهم برای کربن زدایی گسترده تر از زنجیره ارزش انرژی، از جمله در بخش شرکت ها، نقش مهمی خواهد داشت.

تعدادی از شرکت‌ها در بخش انرژی تجدیدپذیر احتمالاً نیروگاه‌های مقیاس آزمایشی را در هند و سایر کشورها راه‌اندازی می‌کنند و بر روی دستیابی به صرفه‌جویی در مقیاس از طریق تأسیسات بزرگ‌تر تمرکز خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha