۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84987264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: دولت سیزدهم زیرساخت‌های توسعه آستارا را مهیا کرد

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: آستارا شهر فرصت‌های طلایی است که از طریق سه مرز زمینی، ریلی و دریایی با کشورهای مشترک المنافع ارتباط دارد و در دولت سیزدهم همه زیرساخت‌های توسعه این شهرستان مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور عصر روز دوشنبه در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا تشریح کرد: از جمله اقدام‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در این شهرستان اجرای لایروبی بندر پس از ۱۳ سال بود و در نتیجه آن هفته گذشته بزرگترین کشتی منطقه در بندر پهلو گرفت که نوید روزهای خوبی را برای آستارا می‌دهد.

وی افزود: پل مرزی خودرویی نیز در حال ساخت است که ظرفیت مبادله کالا از طریق کامیون را در صورت راه‌اندازی از ۴۰۰ دستگاه کنونی به یک هزار دستگاه در روز خواهند رساند و در بحث ریلی نیز کارهای خوبی در حال انجام است، به طوری که روزانه ۲ قطار با بیش از ۵۰ تا ۶۰ واگن در حال رفت و آمد و ترانزیت کالا است.

فرماندار آستارا بیان کرد: این شهرستان در حوزه تجارت مرکز اتصال کریدور جنوب به شمال و در حوزه گردشگری نیز کریدور اتصال شمال غرب به پایتخت کشور است، چنان که در اکثر تعطیلات ساکنان استان‌های اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی اضافه کرد: این موارد تنها بخشی از ظرفیت‌های آستارا در حوزه سرزمینی است که از یک طرف به دریا و از یک طرف به کوه راه دارد و چنین نعمت‌های خدادادی باعث می‌شود تا اگر آستارا ساخته شود و توسعه یابد، برای استان گیلان بهره خوبی به همراه داشته باشد و اگر گیلان توسعه شود، برای کشور مثمر ثمر خواهد شد.

رضایی‌پور عنوان کرد: آستارا ظرفیت‌های خوب بسیاری در حوزه‌های گوناگون دارد که اگر برای آنها ارزش قایل شویم و آن فرصت‌ها را به خوبی دریابیم، به طور قطع ظرفیت‌های زیادی را برای این شهرستان، استان و کشور می‌توانیم احیا کنیم.

وی اضافه کرد: از جمله ظرفیت‌های آستارا می‌توان به تالاب استیل با وسعت ۵۰ تا ۶۰ هکتار اشاره کرد که اگرچه منطقه‌ای دست‌ساز و ذخیره‌گاه آب کشاورزی است اما در صورت لایروبی ظرفیت آب کشاورزی آن سه برابر خواهد شد و می‌تواند در زمینه‌های گوناگون از جمله گردشگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

فرماندار آستارا عنوان کرد: آبشار لاتون واقع در محدوده این شهرستان هم با ۱۰۵ متر ارتفاع جزو ۳۵ آبشار بزرگ جهان است و ساحل سفیر امید که مسیر و بستری آماده برای سرمایه‌گذاری در محدوده مرکز شهر دارد، از دیگر ظرفیت‌های خوبی به شمار می‌رود که البته هم اکنون در اختیار شهرداری آستارا قرار دارد.

وی با بیان اینکه آستارا در حوزه ساخت بیمارستان‌های فوق تخصصی هم ظرفیت بسیار خوبی دارد، افزود: در حالی که بیماران کشورهای همسایه از مرزهای این شهرستان برای درمان به تهران و سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند، آستارا نیز از چنین فرصتی م‌ تواند بهره‌مند شود.

به گفته رضایی‌پور، کارهایی در این زمینه آغاز شده است و یک بیمارستان نیمه تمام با زمین آماده در آستارا وجود دارد که تنها نیازمند سرمایه‌گذاری قوی برای تکمیل و راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: اگر این ظرفیت‌ها تکمیل شود، می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی در آینده برای آستارا باشد و این شهرستان محل خوبی برای حضور و ماندگاری بیشتر گردشگران جهت استفاده از این مواهب خواهد شد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت میزبانی مسابقات ورزشی بحث احداث تله‌کابین، ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه، راه‌اندازی کشتی گردشگری، ایجاد پارک آبی و ساخت سالن اجتماعات نیز در این شهرستان وجود دارد و با توجه به چنین ظرفیت‌هایی آستارا می تواند میزبانی رویدادهای مهم استانی، ملی و منطقه‌ای را بر عهده بگیرد.

وی افزود: تقویت بوم‌گردی و ساخت مجتمع‌های بزرگ تجاری-تفریحی از دیگر ظرفیت‌هایی است که در آستارا وجود دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی روی آنها کار کرد و در این راستا از هر گونه پیشنهاد و طرحی برای سرمایه‌گذاری استقبال می‌شود.

فرماندار: دولت سیزدهم زیرساخت‌های توسعه آستارا را مهیا کرد

امام‌جمعه آستارا نیز در این همایش در سخنانی یادآور شد: خداوند متعال چهار بار در قرآن کریم امر کرده که در زمین گردش کنید و در پنجمین مورد دستور داده است که شب و روز در زمین در حالی که در امنیت و آرامش هستید، بگردید.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: این امر نشان می‌دهد که گردشگری یک بستر و شرایطی می‌خواهد تا امنیت روحی، فکری، اجتماعی، امکانات و زیرساخت‌ها فراهم باشد که مسافر داخلی و گردشگر خارجی بتواند در مناطق گردشگری و شهرها با آرامش خاطر و امنیت فکر و روح به گشت و گذار بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه بسیار خوب، خجسته و مفید به شرایطی ختم شود که بتوانیم آن شرایط را در شهرستان مرزی بندر آستارا که موقعیت خاص و ویژه‌ای دارد، فراهم کنیم تا بیش از پیش فرصت برای حضور گردشگران ایجاد شود.

اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا به مدت یک‌ روز با میزبانی هتل اسپیناس در نوبت صبح و عصر برگزار شد.

برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگرپذیری، وجود منطقه ویژه اقتصادی، فاصله کم تا منطقه آزاد انزلی، همجواری با جمهوری آذربایجان و دسترسی به کشورهای مشترک المنافع از طریق زمینی، دریایی و ریلی در کنار نزدیکی به پایتخت در مقایسه با سایر نقاط مرزی کشور از جمله مزیت‌های شهرستان آستارا است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha