مدیرکل راهداری: جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد باز است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود بارش برف و باران ، تمامی محورهای اصلی استان باز است و تردد در آنها برقرار است.

"عابد محمدی" روز پنشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش برف در تمامی محورهای منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، دنا و مارگون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته ، گروه های راهداری با استقرار در محورهای برفگیر از مسدود شدن محورهای اصلی جلوگیری کرده اند ،اظهار کرد: راهداران با برف روبی و نمک پاشی راه ها را باز نگه می دارند.

به گفته محمدی با توجه به بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی بخصوص جاده های مناطق سردسیری، ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

محمدی بیان کرد: با توجه به برفگیربودن بیشتر محورهای مواصلاتی نیروهای راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در قالب ۲۸ تیم در محورهای مواصلاتی مستقر شده اند.

وی بازگشایی جاده های اصلی را اولویت نخست این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: بازگشایی محورهای روستایی با برنامه ریزی نیز در دستور کار راهداران خواهد بود که پس از اتمام بارش ها نسبت به بازگشایی راه های روستایی برف گیر استان اقدام خواهد شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد در محورهای سردسیری از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند و مواد خوراکی خشک همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد که همراه داشتن زنجیر چرخ هنگام سفر در مسیرهای برفی الزامی است و مردم می توانند برای اطلاع از وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

ریزش نقطه ای کوه در برخی جاده های مواصلاتی

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در برخی از نقاط جاده‌ های استان در مناطق سردسیری از جمله جاده یاسوج به کاکان ، چرام به یاسوج ، گردنه مله شوره و حدفاصل تونل گل زردی در جاده یاسوج به بابامیدان ریزش نقطه ای کوه گزارش شده است .

سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: با وجود ریزش کوه در نقاط اعلام شده اما با تلاش پلیس و راهداران جاده‌ها باز و تردد برقرار است.

بارندگی با قوت در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت بارش برف و باران در مناطق سردسیری و گرمسیری استان از شامگاه روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ولی بهره مند افزود: میزان بارش‌های اخیر در مناطق مختلف استان تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه را اعلام کرد.

وی افزود: تا ساعت ۶:۳۰ پنج شنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۱ در منطقه سرآسیاب یوسفی ۷۸ میلی متر باران، جاورده ۶۸، لنده ۶۱، چرام ۵۸، قلعه دختر ۵۸، باشت ۵۳، ماهور باشت ۵۰، بوستان ۴۸، امامزاده جعفر ۴۶.۸، دیل ۴۵.۵، لیکک ۴۳.۳، سوق ۴۳، لوداب ۴۱، سرفاریاب ۴۰، قلعه رئیسی ۳۹.۳ و تنگ سرخ ۳۷ میلیمتر باران ثبت شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در دوگنبدان ۳۶.۱، دهدشت ۳۲، دژسلیمان ۳۲، مارگون ۳۰، کریک ۲۸، موشمی زیلایی ۲۷، سی سخت ۲۵.۵، چیتاب ۲۵، دیشموک ۲۴، یاسوج فرودگاه ۲۲.۱، تل گاه ۲۱، دشت بز سادات محمودی ۱۹ میلیمتر باران باریده است.
بهره مند با اشاره به اینکه در این بارش ها در منطقه کاکان شهرستان بویراحمد بارش ۸ سانتی متری برف گزارش شده است گفت: همچنین در منصورخانی کاکان ۱۸ میلی متر، تنگ رواق ۱۷ ، وزگ ۱۶ و پاتاوه ۱۳ میلی متر باران ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha