امام جمعه قشم: حضرت ام البنین (س) بعد از واقعه کربلا جهاد تبیین کرد

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: حضرت ام البنین (س) بعد از واقعه کربلا با گریه و سوگواری جهاد تبیین کرد و برای امام حسین علیه‌ السلام به عنوان امام زمان خود پنج سال مرثیه می‌ سرایید و می‌ گریست تا اینکه چشمانش نابینا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: حضرات عالی‌ مقامی چون عباس (ع)، جعفر، عبدالله و عثمان بن علی ابیطالب (ع) نه فقط چهار فرزندان ام البنین (س)، بلکه چهار شهید بلند قدری هستند که عصاره وجود آن بانوی پرشکوه بودند.

وی ادامه داد: همه ویژگی هایی را که برای حضرت عباس (ع) شمرده شده را باید در وجود حضرت ام البنین (س) دید، بصیریت، بینش ژرف، ایمان و باور راسخ، روحیه جهاد و مبارزه در راه خدا، ولایت مداری و همراهی دایمی با رهبر الهی و حاضر بودن در تمام میادین سخت و قبولی در تمامی این آزمایش ها و آزمون ها برخی از اوصاف حضرت ام البنین (س) است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: امام صادق (ع) در بیان و روایتی در خصوص حضرت عباس (ع) فرموده اند، عموی ما، عباس، دارای بینشی ژرف و ایمانی راسخ بود؛ همراه با امام حسین علیه السلام جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام حاجبی توضیح داد: تمامی ویژگی های که امام صادق (ع) در مورد حضرت عباس (ع) در این روایت به آنها اشاره کرده اند، شامل حال حضرت ام البنین (س) مادر علمدار کربلا نیز می شود، از این رو اوصاف مادران و همسران شهدا به مانند شهیدان آنان است.

وی گفت: حضرت ام البنین (س) چهار فرزند خود را فدای امام زمان خود کرده است، در ایران اسلامی نیز مادران شهدا چشم و چراغ ملت هستند در بعضی جاها ۲، سه، چهار و یا ۶ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

خطیب جمعه قشم افزود: این بانوی گرامی دارای ویژگی های منحصر بفردی در تاریخ است، حضرت ام البنین (س) به زنان و مسایل مربوط به آنان توجه داشتند، آنروز لازم بود که اینگونه سوگواری و تبلیغ برای جامعه اسلامی صورت بگیرد و دین را با گریه باید نگه می داشتند، ایشان زمان شناس بودند، یعنی فرصت مرثیه خوانی و نوحه سرایی برای ابلاغ و نشر پیام انقلاب حسین بن علی (ع) را آماده می کرد، هر روز به قبرستان بقیع می رفتند و قبرهای را مشخص می کردند.

وی اظهار کرد: حضرت ام البنین (س) تربیت نسل شهید جامعه را بر عهده داشت که این الگوی رفتاری و گفتاری جهاد تبیین برای ماست و این وظیفه ای است که امروز همه مادران و همسران شهدا به اضافه مادران و خواهران جامعه اسلامی بر عهده دارند، مادران و همسران شهدا تجارت پر سودی را با خدا انجام داده اند، چون هدیه خود را به خدا تقدیم کرده و راضی هستند.

امام جمعه قشم با تبریک برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی با رمز یا زهرا سلام‌ الله علیها در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند گفت: رمز دشمنان نظام اسلامی برای شکست مردم ما ارز و سکه شد، اما رمز ما در این رزمایش این بود که از اهل بیت خود مدد می گیریم و این شکوه، عظمت و اقتدار را به شما نشان می دهیم.

وی اعلام کرد: در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ تکاوران نیروی دریایی، یگان های دریایی و سامانه موشکی مرصاد باعث شدند که روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» درباره این رزمایش مشترک بنویسد، ماکت هدف قرار گرفته شده از سوی پهپادهای انتحاری ارتش ایران در این رزمایش بسیار شبیه ماکت یک «ناوچه کلاس ۶ ساعر» و ماکت پایگاه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در بندر ایلات این رژیم در ساحل دریای سرخ بوده که اینها اقتدار آفرین و امنیت بخش است.

خطیب جمعه قشم افزود: از خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند عطر صلح و ثبات برای دوستان جمهوری اسلامی و البته نمایش قدرت و اقتدار در مقابل دشمنان از سوی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران پراکنده شد که این اقتدار برای ملت بزرگ ایران تبریک دارد.

اخبار مرتبط