بررسی وضعیت نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تهران- ایرنا- تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا هستند که تا این لحظه در رده‌های اول و دوم گروه خود جای دارند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا در شرایطی از ۳۰ آذر در دو گروه آغاز شد که دو تیم شهرداری گرگان قهرمان ۲ دوره‌ قبل لیگ برتر بسکتبال با هدایت مهرام حاتمی و ذوب‌آهن اصفهان از پرافتخارترین باشگاه‌های ایران در لیگ برتر بسکتبال به عنوان نایب قهرمان فصل قبل لیگ برتر به سرمربیگری فرزاد کوهیان در هفته نخست و در دیدارهای خارج از خانه برابر تیم‌های الریاضی لبنان و بیروت کلاب این کشور به میدان رفتند.

در نخستین دیدار هر دو نماینده ایران برابر رقبای لبنانی خود نتیجه را واگذار کردند که با انتقادهایی همراه بود هرچند حضور در رقابت‌های لیگ برتر ایران و فشردگی زمان از یک سو و شرایط و نحوه اعزام به لبنان از سویی دیگر عملا هر دو نماینده ایران را در شرایط سختی قرار داد تا شاگردان مهران حاتمی ۸۱ بر ۷۴ مغلوب الریاضی شوند و ذوب‌آهن نیز ۷۳ بر ۵۶ برابر بیروت کلاب شکست را پذیرا باشد.

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

با بازگشت هر دو نماینده ایران به تهران، تمرکز کادر فنی بر روی معایب و نقاط ضعف موجود معطوف شد و فدراسیون نیز در صدد این موضوع برآمد تا در زمان‌بندی بازی‌ تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر بسکتبال تا حد ممکن تغییراتی را ایجاد کند تا فرصت ریکاوری و استراحت برای هر دو تیم تا حد امکان مهیا شود.

نگرانی علاقه‌مندان به بسکتبال به هفته دوم نکشید چرا که شاگردان مهران حاتمی موفق شدند در دومین دیدار خود الکرامه سوریه را با نتیجه ۸۳ بر ۷۸ شکست دهند و ذوب‌آهنی‌ها نیز ۷۵ بر ۵۴ نماینده سوریه را از پیش رو برداشتند. این روند در هفته سوم برای گرگانی‌ها ادامه داشت و آنها موفق شدند در دیداری تماشایی و یک‌طرفه ۱۱۰ بر ۶۹ نفت عراق را شکست دهند که تا پیش از این بازی در صدر جدول قرار داشت و یکی از رقبای مدعی و قدرتمند این گروه است، شاگردان فرزاد کوهیان نیز در این هفته باید ۲۲ دی و از ساعت ۱۶:۳۰ برابر ارتودوکس اردن صف‌آرایی کنند که برد نماینده ایران در این بازی بسیار محتمل است و باید امیدوار بود روند پیروزی‌های هر دو نماینده ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا همچنان ادامه داشته باشد.

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

مروری بر نتایج به دست آمده در کوارترهای برگزار شده:

گروه اول:

ذوب‌آهن اصفهان - بیروت لبنان - التحاد سوریه - ارتدوکس اردن

گروه دوم:

شهرداری گرگان - الریاضی لبنان - الکرامه سوریه - نفت عراق

اولین بازی نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با بازی شهرداری گرگان آغاز شد، در بازی گرگان با الریاضی در کوارترهای اول و دوم شاهد تساوی ۲۴بر ۲۴ و ۱۵ بر ۱۵ بودیم اما در کواتر سوم نماینده لبنان موفق شد ۲۶ بر ۱۴ برنده شده تا عملا فاصله خود را با شهرداری گرگان زیاد کند و حتی برد ۲۱ بر ۱۶ شاگردان مهران حاتمی در کواتر چهارم هم مثمرثمر نبود تا این بازی با شکست نماینده ایران همراه باشد.

در بازی دوم شاگردان حاتمی برابر الکرامه بازهم کوارتر اول را با تساوی ۲۲ بر ۲۲ پشت سرگذاشتند اما در کوارترهای دوم و سوم ۲۲ بر ۱۷ و ۱۴ بر ۱۳ پیروز شده و تنها در کوارتر چهارم با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ یعنی با یک اختلاف امتیاز نتیجه را به حریف واگذار کردند.

شاهکار گرگانی‌ها به بازی با نفت عراق باز می‌گردد، ‌ جایی که آنها در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران و در برابر هواداران پرشور خود هر چهار کواتر را با برتری۳۰ بر ۱۹، ۱۸ بر ۱۴، ۳۰ بر ۱۷، ۳۱ بر ۲۰  پشت سرگذاشتند تا به صدر جدول گروه خود بروند.

و اما دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها، ‌ در بازی ذوب‌آهن و بیروت کلاب هم میزبان موفق شد در کواتر اول ۱۹ بر ۱۳ پیروز شود اما کوارتر دوم را با ۲ اختلاف امتیاز به شاگردان فرزاد کوهیان واگذار کرد. کوارترهای سوم و چهارم بازهم از آن میزبان بود و به نظر می‌رسید خستگی ذوب‌آهنی‌ها کافی بود تا آنها ۲۲ بر ۲۰ و ۲۲ بر ۱۱ نتیجه را به حریف واگذار کنند.

شاگردان فرزاد کوهیان در دومین دیدار خود کوارترهای اول، دوم و چهارم با برتری ۲۶ بر ۱۷، ۱۹ بر ۱۲ و ۱۱ بر ۴ به سود خود خاتمه دادند اما در کوارتر سوم ۲۱ بر ۱۹ شکست را متقبل شدند.

تا این لحظه در گروه نخست بیروت کلاب لبنان در صدر است و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، ‌ارتدوکس اردن و نماینده سوریه در رده‌های بعدی قرار دارند و در گروه دوم نیز تیم‌های الریاضی لبنان، نفت عراق و الکرامه سوریه بعد از شهرداری گرگان در رده‌های دوم تا چهارم جای دارند.

بررسی وضعیت نمایندگان ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

برنامه دیدارهای آتی ذوب‌آهن اصفهان در لیگ برتر بسکتبال غرب آسیا به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۲۲ دی ۱۴۰۱
ذوب‌آهن اصفهان - ارتودوکس اردن ساعت ۱۶:۳۰

چهارشنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۱
ذوب‌آهن اصفهان - بیروت لبنان ساعت ۱۸:۰۰

پنجشنبه - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
الاتحاد سوریه - ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۱۹:۳۰

پنجشنبه - ۳ فروردین ۱۴۰۲
ارتودوکس اردن - ذوب‌آهن اصفهان ساعت هنوز اعلام نشده است

برنامه دیدارهای آتی شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال غرب آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۱
شهرداری گرگان - الریاضی لبنان ساعت ۱۸:۰۰

چهارشنبه - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
الکرامه سوریه - شهرداری گرگان ساعت ۱۹:۳۰

چهارشنبه - ۲ فروردین ۱۴۰۲
نفت عراق - شهرداری گرگان ساعت ۱۸:۳۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha