دستگاه‌های اجرایی همدان برای پاکسازی برف به کمک شهرداری آمدند

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: دستگاه های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری، راه و شهرسازی و شرکت انتقال گاز برای پاکسازی معابر از برف به کمک شهرداری آمدند.

علیمردان طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پاکسازی معابر اصلی، پاکسازی معابر فرعی و کوچه ها با کمک نهادهای خدمات رسان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا طبق تصمیم کمیته اضطراری ستاد مدیریت بحران و تاکید استاندار همدان، دستگاه ها مکلف به در اختیار گذاشتن همه ظرفیت و امکانات لُجستیک از جمله خودرو برای پاکسازی معابر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: در این راستا اداره کل راهداری ۱۵ دستگاه مایلر تیغه دار و یک دستگاه لودر، بنیاد مسکن چهار دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و چهار دستگاه کمپرسی، اداره صمت سه دستگاه لودر، اداره انتقال گاز ۲ دستگاه خودرو و جهاد کشاورزی تراکتورهای تیغه دار را در اختیار شهرداری قرار داده است.

طالبی بیان کرد: همچنین شهرداری با اجاره خودروهای بخش خصوصی نسبت به تسریع در پاکسازی معابر و انتقال برف به مکان های پیش بینی شده اقدام کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات کنونی پارک وسایل نقلیه در حاشیه معابر است که این اقدام کار تیم های شهرداری در پاکسازی برف های حاشیه راه را با چالش مواجه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: برای پیشگیری از پارک وسایل نقلیه در حاشیه معابر، ۶۳۰ هزار پیام در قالب صوت و متن از طریق سامانه های اداره برق، شرکت گاز و آب و فاضلاب برای مردم ارسال شده است.

طالبی یکی دیگر از چالش های موجود را ریختن برف داخل حیاط خانه و پشت بام ها در داخل کوچه های تنگ و باریک دانست که پاکسازی آن را سخت و دشوار است.

انتقال برف به سداکباتان توجیه فنی و عقلانی ندارد

وی گفت: با وجود خشک شدن سد اکباتان در فصل تابستان، انتقال برف های دپو شده در حاشیه راه ها به داخل سد اکباتان برای جبران کم آبی توجیه منطقی و عقلانی ندارد.

دستگاه‌های اجرایی همدان برای پاکسازی برف به کمک شهرداری آمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان توضیح داد: هزینه حمل برف به سد اکباتان بسیار بالا بوده همچنین در صورت انتقال سه هزار متر مکعب به این نقطه، حدود یک هزار متر مکعب آن بخار می شود.

طالبی ادامه داد: بنابراین هزینه ۲ هزار متر مکعب آب موجود در داخل سد به اندازه هزینه خرید آب معدنی بوده و این کار هیچگونه توجیه عقلانی و فنی ندارد.

وی افزود: در عین حال هم اینک مدیریت زمان و بازگشت سریع خودرو برای بارگیری برف و انتقال آن به مکان های یاد شده بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: در صورت انتقال برف به سد اکباتان واقع در ۱۵ کیلومتر مرکز استان، یک دستگاه خودرو روزانه سه تا چهار نوبت می تواند نسبت به حمل و جابجایی برف اقدام کنند اما با انتقال آن به مکان های پیش بینی شده در سطح شهر می توان روزانه ۳۰ نوبت برف با یک دستگاه کامیون جابجا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha