۸۱درصد قاپ زنی در مازندران مربوط به موبایل است

ساری- ایرنا - رییس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش ۱۷ درصدی وقوع قاپ زنی طی سال جاری خبر داد و گفت: ۸۱ درصد از این نوع سرقت ها مربوط به موبایل قاپی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از فرماندهی نیروی انتظامی مازندران سرهنگ سید محسن جعفری افزود : با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان کلانتری و پاسگاه های استان میزان وقوع سرقت قاپ زنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به دستگیری ۶۹ سارق قاپ زن توسط ماموران کلانتری و پاسگاه های مازندران ، بیان کرد : در این مدت با اجرای طرح های برخورد با سارقان ،۹۷ فقره سرقت قاپ زنی نیز کشف شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه ۸۱ درصد از این نوع سرقت مربوط به موبایل قاپی است، افزود: با توجه به اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه در کاهش و تقلیل فرصت های مجرمانه، انتظار می رود شهروندان با رعایت توصیه های پلیس سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران از تلاش و کوشش ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های سطح استان در خصوص اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان قدردانی و تاکید کرد: با برنامه ریزی منسجم و با جدیت و اهتمام بیشتر تمام تلاش خود رادر مهار و کاهش سرقت بمنظور رضایت مندی شهروندان معطوف می داریم.

عامل انتشار تصاویر خانوادگی فضای مجازی در نوشهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک خانواده در فضای مجازی توسط پلیس فتا آن شهرستان خبر داد.

بنابر این گزارش سرهنگ ‌ اکبر درویشی گفت: با دریافت گزارشی توسط فردی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی خود و خانواده اش در شبکه های اجتماعی و اقدام به توهین و افترا، موضوع بلافاصله در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، عامل انتشار عکس های خانوادگی در فضای مجازی را که همسر شاکی بود، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ درویشی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد .و به انگیزه انتقام جویی متهم اشاره و تصریح کرد: متهم پس از اینکه با همسر خود دچار اختلاف می شود برای انتقام جویی اقدام به سرقت عکس های خانوادگی از گوشی همسر کرده و صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد و عکس ها را در آن منتشر می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

دستگیری شرور مسلح در آمل

فرمانده انتظامی آمل از دستگیری شرور سطح یک در این شهرستان با عملیات ضربتی پلیس، خبر داد .

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی مازندران سرهنگ علی داداش تبار اظهار کرد : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه شرور سطح یک که با اقدام به نزاع، درگیری وتیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان آمل ؛ که باعث رعب و وحشت در بین اهالی کرده بود، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل شرارت این شرور شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به دستگیری متهم در این راستا، خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha