وزیر کشور: سرمایه اجتماعی دولت وابسته به عملکرد مدیران است

شهرری - ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی دولت به عملکرد مدیران وابسته است، گفت: مردم بیش ار اینکه مشکل معیشت اذیتشان کند؛ برایشان مهم است که فرماندار و بخشدار در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در دومین نشست مشترک معاونان استاندار, مدیران ستادی, فرمانداران و بخشداران استان تهران که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، افزود: از شاخص های اول مدیران در بین مردم بودن و رسیدگی به مشکلات آنان است و اینکه مردم احساس کنند این موضوع برای دولتمردان مسئله ای مهم تلقی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مشخصات بارز انقلابی بودن آن است که در کنار حفظ کرامت مردم مشکلات آنان پیگیری و رفع شود و ملت احساس کنند که دولتمردان کنارشان هستند.

وی مسائل فرهنگی و اجتماعی را از دیگر موضوع های مهم برای مسئولان و مدیران برشمرد و اظهار داشت: باید برای رفع حاشیه نشینی و شناسایی آسیب های اجتماعی تمرکز کانونی داشته باشیم تا معضل را شناسایی و برای حل آنها تدبیر و چاره اندیشی کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: نسبت به بی هنجاری و قانون شکنی ها نباید بی تفاوت باشیم و از آسیب های اجتماعی باید مراقبت کنیم.

وحیدی با اشاره به پیش‌رو بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در این ایام طرح های متعددی برای افتتاح آماده خواهد شد، دهه فجر دهه نشاط، امید و حرکت رو به جلو است. و هر سال در دهه فجر نیروی جدیدی به مردم کشور تزریق می‌شود و با کمک همین انرژی جدید، یک سال پر از تلاش دیگر را شروع خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: امسال در حالی به استقبال دهه فجر می‌رویم که یک شکست دیگر برای دشمن در فشار حداکثری و در تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور رقم خورده است، از این‌رو همه مردم کشور با شور و نشاط در برنامه‌های این دهه شرکت خواهند کرد و امیدواریم دهه پرنشاط و پرشوری داشته باشیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: شهرک‌های اقماری بنا است بخشی از جمعیت را در خود جای دهند، اما ظرفیت‌های زیستی استان تهران با مهاجرت‌ها خوانش ندارد و باید زیرساخت‌ها برای اسکان در شهرک‌های اقماری ایجاد شود.

  وزیر کشور گفت: سیاست‌ اصلی مهاجرت معکوس است که در این راستا توجه به روستاها و شهرهای کوچک اهمیت دارد و باید در طرح‌های آمایش سرزمینی برای این منظور برنامه‌ریزی کرده و سیاست‌هایی را در نظر گرفت که نیاز نباشد مردم مهاجرت کنند که یکی از آنها تولید اشتغال و ایجاد جاذبه‌ها در نقاط دیگر است.

وحیدی همچنین در رابطه با حضور اتباع در شهرکهای اقماری خاطرنشان کرد: برخی از این اتباع مجوز اقامت داشته و برخی فاقد مجوز بوده و در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکرده‌اند و از نظر ما حضور آن‌ها غیرمجاز قلمداد می‌شود، بنابراین به‌کارگیری آن‌ها  تازمانی که شناسایی و احراز هویت نشوند، غیرمجاز است.

وحیدی ادامه داد: کارفرمایان برای بکارگیری اتباع باید به این نکته توجه کنند که این اتباع باید شناخته‌شده و در سرشماری حضور داشته باشند و کارت شناسایی برای آنها صادر شده باشد.

  وزیر کشور با اشاره به صف‌های طولانی نانوائی‌ها در برخی شهرستان های تهران، یادآور شد: با افزایش سهمیه آرد و همچنین نظارت بر نانوایی ها، باید این صف‌های طولانی رسیدگی و برطرف شود تا آردهای تحویلی در چرخه مصرف استفاده شده و خارج از چرخه به فروش نرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha