۹۶درصد تعهد درآمدزایی استان سمنان محقق شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مصوبه درآمدزایی امسال استان ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که طی ۱۰ ماه گذشته ۹۶ درصد آن وصول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دیانی روز دوشنبه در نشست خبری در سالن همایش‌های اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ابراز کرد: سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان درآمدزایی شد.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان از مالیات وصول شده به استان سمنان بازگشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنات با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی استان از وظایف این اداره‌کل است، افزود: ۱۳ ملک به ارزش ۴۵ میلیارد تومان از اموال دستگاه‌های اجرایی استان برای هزینه‌کرد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به فروش رفت و تا پایان سال پرداختی از خزانه وارد حساب استان برای تکمیل طرح‌ها می‌شود.

دیانی گفت: حدود هفت‌هزار ملک در استان سمنان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی است و از حدود ۴۰ ملک مازاد، ۱۳ ملک فروخته شد.

وی ابراز کرد: برخی ملک‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان سند مالکیت ندارد و سنددار شدن املاک در دست پیگیری است.

ان مسوول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند سازمان کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مولدسازی اموال مازاد فراخوانده شدند.

مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تاکید کرد: اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی با فروش به تاراج گذاشته نمی‌شود، بلکه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مولدسازی اموال هزینه می‌شود.

منظور از مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی اجاره، تهاتر، مشارکت، سرمایه‌گذاری است و فروش در اولویت آخر قرار دارد.

وی با بیان اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی ۵۰ درصد به حساب خزانه و ۵۰ درصد به حساب استان برمی‌گردد، افزود: فروش اموال مازاد اخرین اقدام در مولدسازی دارایی‌ها است.

دیانی تاکید کرد: منظور از مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی اجاره، تهاتر، مشارکت، سرمایه‌گذاری است و فروش در اولویت آخر قرار دارد.

۳۹۲‌هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بیان کرد: سهام عدالت سال ۱۳۸۵ با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ترویج خصوصی سازی و بازار سهام توزیع شد و ۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دریافت کردند.

۹۶درصد تعهد درآمدزایی استان سمنان محقق شد

وی افزود: امسال سازمان بورس و اوراق بهادار عهده‌دار سهام عدالت است و سهام‌عدالت سمنان در بازار بورس با نماد و سمنان با تکمیل حساب‌رسی بازگشایی خواهد شد.

دیانی تصریح کرد: ۲۲۰‌ هزار نفر در استان سمنان سهام‌داران سهام عدالت را به روش غیرمستقیم انتخاب کردند و عملیات حساب‌رسی در دست انجام است.

افرادی که در زمینه سهام عدالت پرسشی دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس بگیرد.وی یادآور شد: امسال آذرماه یک پرداخت سهام عدالت انجام شد و مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینه سهام عدالت پرسشی دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

دیانی افزود: اختصاص سهام عدالت به سه ‌دهک ایثارگران، جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به ابتکار دولت سیزدهم در دستور کار است.

وی اظهار کرد: سامانه ای بین قوه‌قضاییه و سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث باید راه‌اندازی شود و تمام وراث در گام نخست باید کد بورسی بگیرند.

۲۴ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان اعلام آمادگی کردند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: تمامی سرمایه‌گذاران خارجی از سوی این اداره‌کل خدمات دریافت می‌کنند و رویکرد دولت سیزدهم جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

دیانی ادامه داد: ۲۴ سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند معدن، شیمی، بتن، انرژی خورشید و فروسیلیس اعلام آمادگی کردند.

این مسوول اقتصادی افزود: کشورهایی از جمله افغانستان، امارت متحده عربی، ایتالیا، کانادا، تاجیکستان و فرانسه از جمله متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان سمنان هستند.

وی تصریح کرد: امسال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از سوی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام شد.

دیانی ادامه داد: ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند صنعتی، کشاورزی، میراث فرهنگی و معدنی امکان سنجی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پنج‌سال اجازه اقامت در ایران و پرداخت تسهیلات بانکی بخشی از حمایت‌ها در سرمایه‌گذاری خارجی است.

جذب ۸۶۲ میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۳۲‌هزار میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید در نظر گرفته شد که ۲ درصد برابر ۶۷۵ میلیارد تومان ابلاغ سال قبل از این اعتبار سهم استان سمنان است که ۸۶۲ میلیارد تومان برای ۵۰۰ طرح جذب شد.

وی افزود: ۲۷ و نیم درصد بیش از سهم استان سمنان از بند الف تبصره ۱۸ به دلیل آماده‌بودن طرح‌ها و تلاش‌ها به استان اختصاص یافت‌.

دیانی بیان کرد: ۳۰ درصد در بخش کشاورزی، ۳۳ درصد بخش صنعت، ۱۸ درصد بخش مسکن، ۹ درصد بخش گردشگری و صنایع‌دستی دستی و ۱۰ درصد به جامعه زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از محل بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شد.

وی اظهار کرد: یکهزار و ۸۰۰ فرصت شغلی با پرداخت سرمایه در گردش تثبیت شد و با پرداخت سرمایه ثابت اشتغال برای یکهزار و ۱۱۷ نفر پیش‌بینی شد.

اعتبارات عمرانی استان سمنان طی یکسال گذشته سه‌برابر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: یکهزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی استان سمنان در سال مالی ۱۴۰۰ هزینه شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ با وجود تمام تنگناها سه‌برابر شد.

وی یادآور شد: ۱۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۴۵۳ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه و ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوبه سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان برای اجرای طرح‌های عمرانی استان در سال گذشته اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبار عمرانی در استان سمنان در سال مالی گذشته نبود و امسال نیز وضعیت مطلوب است.

محمد کاظمی معاون توسعه مدیریت و منابع‌اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز گفت: از سال ۹۶ تا کنون یکهزار و ۶۰۸ پرونده مالیاتی از سوی این اداره‌کل رسیدگی و دادخواهی مالیاتی برای مودیان با اختیار وزیر اقتصاد ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha