حضور مسئولان در گردنه‌های برفی ری و تلاش برای بازنگه‌داشتن جاده‌ها

شهرری - ایرنا - صبح ۲۳ بهمن با بارش برف در تمام جاده‌های استان تهران آغاز شد، برفی که حتی جاده‌های جنوب پایتخت را نیز به شدت درگیرد کرد، همین موضوع باعث شد تا مسئولان ری با حضور در گردنه های برفی این شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ و چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی روزهای گذشته علاوه بر اعلام اداره کل هواشناسی، مدیریت بحران استان تهران نیز در خصوص بارش برف در تمامی نقاط استان تهران هشدار نارنجی صادر و اعلام آماده باش کرده بود، برفی که بارش آن از صبح روز یکشنبه ۲۳ بهمن آغاز شد و بر اساس اعلامیه های صادر شده بناست تا پایان شب ادامه داشته باشد.

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در همین خصوص با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران، رعد و برق، احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید و با احتمال تگرگ در استان تهران گفت: از روز شنبه ۲۲ بهمن تا دوشنبه ۲۴ بهمن پیش بینی برای بارش برف و باران در استان تهران شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

بارش برف از ساعات اولیه صبح یکشنبه موجب شد تا حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در گردنه های برفی این شهرستان حضور پیدا کند، شهرستانی که سال های گذشته کمتر شاهد این حجم از بارش برف در مناطق مختلف بود.

حضور مسئولان در گردنه‌های برفی ری و تلاش برای بازنگه‌داشتن جاده‌ها

برف در تمام جاده ها به شکل مستمر و با شدت تمام جریان داشت، تا آنجا که در محدوده راهداری نعلبندان شعاع دید تا ۳۰ متر نیز نمی رسید، راهداران مشغول برف روبی از جاده ها و همزمان عملیات شن و نمک پاشی برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها بودند.

افق دید نه فقط در راهداری نعلبندان که نقطه پایانی محدوده جغرافیایی شهرستان ری محسوب و کمی آنسوتر محدوده استحفاظی راهداری استان قم آغاز می شود، به ۳۰ متر می رسید که این وضعیت در تمامی محدوده بخش حسن آباد فشافویه و کهریزک نیز برقرار بود.

جاده های پر از برف و منتهی به آسمان برفی به گونه ای خودروهای سبک و سنگین را به مقصد هدایت می کرد که اگر راننده ای اشتباه مسیری را می پیچید سر از دشت های سرشار از برف در می آورد.

در همین مسیرها می شد سه کامیونت را نیز مشاهده کرد که دچار نقص فنی شده و خودرو را به حاشیه جاده هدایت کرده بودند، راننده ها برای جلوگیری از وقوع حادثه، تایری کنار کامیونت آتش زده بودند، به نشانه خراب بودن خودرو و اطلاع رسانی به دیگر خودروها از وجود مشکل در حاشیه مسیر.

در نقطه ای از مسیر، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه سرگرد امانی رئیس پلیس راه جنوب تهران منتظر فرماندار و تیم همراه وی بودند، ادامه سفر در این راه های ارتباطی تعقیب یکی از لودرهای برف روبی راهداری با رانندگی مدیر آن بود.

مسیر غرب در برف و منتهی به آسمان برفی را می شد در جاده قدیم تهران -قم اینگونه یافت که خودروهای سنگین با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر تردد روانی داشتند، کمتر خودرویی برای سبقت گرفتن تلاش می کرد، برفی روی جاده نبود اما صدای مستمر برخورد سنگ ریزه ها با شیشه های خودروها، نشان می داد که تمام مسیر شن پاشی شده است.

حضور مسئولان در گردنه‌های برفی ری و تلاش برای بازنگه‌داشتن جاده‌ها

آماده باش تمام نیروها برای باز نگاه داشتن جاده ها

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در گردنه نعلبندان به خبرنگاران گفت: به دنبال هشدارهای صادر شده از سوی مدیریت بحران استان تهران مبنی بر آغاز بارش برف در روز جاری و لزوم آماده باش تمامی دستگاه های مربوطه برای بازدید از راه های ارتباطی منتهی به استان قم در این منطقه حاضر شدیم.

وی افزود: با آماده باش همه عوامل دخیل در زمینه راهداری و پلیس راه، شاهد باز بودن تمام راه های ارتباطی شهرستان ری با استان قم هستیم.

زمانی با اشاره به استمرار بارش برف تا پایان امشب یادآورشد: تمام تمهیدات لازم برای باز نگاه داشتن راه های ارتباطی و جلوگیری از یخ زدگی جاده ها انجام شده است تا به هیچ وجه شاهد توقف خودروها به علت بارش بارش نباشیم.

همه راه های ارتباطی شهرستان ری باز است

محمدرضا زمانی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری نیز در این باره گفت: هم اکنون تمام جاده های ارتباطی این شهرستان با وجود آغاز بارش برف از ساعت هشت صبح، باز است و تردد به صورت روان جریان دارد.

وی اظهارداشت: همزمان با آغاز بارش برف، تمامی عوامل راهداری شامل ۱۵ تیم در کنار پلیس راه حضور مستمر داشت و عملیات شن و نمک پاشی نیز انجام گرفت.

حضور مسئولان در گردنه‌های برفی ری و تلاش برای بازنگه‌داشتن جاده‌ها

مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران صبح امروز به خبرگزاری ایرنا گفت: به علت بارش سنگین برف در همه جاده‌های این استان، به مردم توصیه می‌شود از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

عارف امرایی افزود: هم اکنون شاهد بارش برف در تمام راه های ارتباطی استان تهران هستیم اما هیچ نوع مسدودی یا ترافیکی سنگینی گزارش نشده است.

وی یادآور شد: به مردم توصیه می شود در صورت ضرورت سفر، تمامی نکات ایمنی از جمله به همراه داشتن سوخت، لباس گرم و غذای کافی را رعایت کنند و از سلامت خودرو و به همراه داشتن زنجیر چرخ مطمئن باشند.

امرایی اظهار داشت: از صبح امروز همزمان با بارش برف، راهداران مشغول برف روبی از جاده ها و انجام عملیات شن و نمک پاشی برای جلوگیری از لغزندگی مسیرها هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطرنشان کرد: مسافران پیش از اقدام به سفر از طریق شماره تماس ۱۴۱ یا اپلیکیشن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

جاده های شهرستان ری به علت عبور اتوبان تهران - قم، جاده قدیم تهران- قم و آزادراه غدیر اهمیت بالایی در ترانزیت کالا و مسافر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha