استاندار: راهیان نور فرصتی برای تربیت سفیران فرهنگی در مازندران است

ساری- ایرنا - استاندار مازندران گفت: راهیان نور فرصتی برای تربیت سفیران فرهنگی در حوزه جهاد و شهادت در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور عصر چهارشنبه در نشست ستاد راهیان نور و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ساری افزود: راهیان نور بستر مناسبی برای خانواده ها، به ویژه جوانان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی با اهداف شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.
وی خاطر نشان کرد: : نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان سازی با محوریت ایثار و شهادت از مهمترین اهداف اردوهای راهیان نور بوده و برگزاری راهیان نور در تقویت نشاط اجتماعی و معنویت در بین جوانان بسیار موثر است.
استاندار مازندران ادامه داد: هدف از اردوهای راهیان نور آشنایی نسل جوان با فضای حماسی و روحانی جبهه‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و هر جوانی قدمی در این عرصه بردارد باید با نیت خدمت به شهدا باشد.
مقام عالی دولت در مازندران تاکید کرد: یکی از ضرورت های مهم امروز همکاری و مشارکت برای برگزاری اردوهای راهیان نور است که لازم است سایر دستگاه های فرهنگی در کنار بسیج و سپاه نقش آفرینی داشته باشند.
حسینی پور بیان کرد: استان مازندران همواره در برگزاری اردوهای راهیان نور پیشگام بوده و این آیین باید هرساله با کیفیت بیشتری دنبال شود.
استاندار مازندران با اشاره به ضرورت تبیین رشادتهای شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی گفت: تبیین حماسه سازی های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان امری ضروری است.
حسینی پور افزود: باید نسل آینده بدانند که اگر رشادتها و ایثارگری های دانش آموزان و جوانان در سال های دفاع مقدس نبود، نمی توانستیم در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بود، پیروز شویم.
مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه کاروانهای راهیان نور نقش مهم و کلیدی در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس دارند، گفت: این قشر، دارای انگیزه و اخلاص خاصی هستند و باید آنان سعی کنند تا با معرفت و شناخت از این سفر معنوی بهره مند شوند.
حسینی پور گفت: کسانی که در زمان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند هم اکنون راوی هستند و دانش آموزان نیز برای آیندگان راوی می شوند و این عمل باید ادامه داشته باشد.
وی در ادامه افزود: بزرگترین افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود رهبری با بصیرت و آگاه به تمامی مسائل مدیریتی جهان است و به برکت خون شهدا و لبیک به فرمان امام راحل و رهبری این عزت و افتخار به وجود آمده است.
استاندار مازندران گفت: فلسفه برگزاری راهیان نور توجه به اصل عزت و افتخار غیورمردان این سرزمین اسلامی است زیرا در این اردوها موضوعات حوزه دفاع مقدس به درستی به تصویر کشیده می شود.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور به عنوان سکانداران آینده کشور می توانند بهترین راویان برای نسل های آینده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha