۵۷ درصد جمعیت بیکاران سمنان را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به بالا بودن جمعیت دانش‌آموختگان بیکار در استان نسبت به کشور، گفت: ۵۷ درصد جمعیت بیکاران این خطه را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین شاهچراغ روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت بیکاران کشور را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: بر این اساس، این شاخص در استان سمنان، به دلیل دانشگاهی بودن و نرخ بالای نسبت دانشجویان به کل جمعیت استان، ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی سمنان بالاتر از کشور و ۵۷ درصد است

وی ادامه داد: مهارت آموزی راهکار اساسی در کاهش نرخ بیکاری در قشرهای مختلف به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به حمایت مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و حمایت دولت در زمینه اختصاص بودجه نیاز دارد تا بتواند اهداف خود در زمینه مهارت آموزی را اجرایی کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز مدیریت مهارت آموزی در دانشگاه‌های استان به منظور مهارت آموزی به دانشجویان و کاهش نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان راه اندازی شده است.

شاهچراغ تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش های مهارتی تقاضامحور و متناسب با نیاز بازار را دنبال می‌کند و برای تحقق این رویکرد، حمایت در بخش قانونگذاری و بودجه ضروری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: برای ترغیب دانش آموختگان به کسب مهارت ضرورت دارد داشتن مهارت به عنوان یکی از الزامات استخدام مدنظر باشد و به عنوان شاخصی در به‌کارگیری نیروی انسانی تعیین شود.

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی سمنان بالاتر از کشور و ۵۷ درصد است

استان سمنان دارای ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای است.

این خطه که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی سمنان بالاتر از کشور و ۵۷ درصد است


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha