مرکز درمان سرطان در سمنان؛ مطالبه‌ دیرینه به سرانجام نیک نزدیک شد

سمنان - ایرنا - سفر پرخیر و برکت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور، به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۵ مصوبه داشت که تسریع در راه‌اندازی و تجهیز مرکز درمان سرطان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان یکی از مصوبات برای تحقق مطالبه چندین ساله و بحق مردم این دیار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد که در این سفر پر خیر و برکت ۱۴۵ مصوبه شامل ۴۶۹ ریزطرح با اعتبار افزون بر ۱۴ هزار ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مرتبط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه به تصویب رسید؛ از این تعداد ۱۱۷ مصوبه با اعتبار افزون بر سه هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی زیربنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه اقتصادی بود.

مرکز درمان سرطان در سمنان؛ مطالبه‌ دیرینه به سرانجام نیک نزدیک شد

تحقق رویای دیرینه راه‌اندازی مرکز درمان سرطان سمنان با نگاه ویژه دولت آیت الله رئیسی

تسریع در تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمان سرطان سمنان یکی از مصوبه‌های سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور و از مطالبه‌های جدی مردم سمنان محسوب می‌شود که رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان وعده تحقق و بهره‌برداری آن را برای سفر دور دوم رییس جمهور به این خطه داده است.

بخش درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان در ۲ بخش تشخیص و درمان تخصصی برنامه‌ریزی شده است و برای تجهیز ساختمانِ تکمیل‌شده مرکز تخصصی درمان سرطان در مجموعه درمانی کوثر سمنان با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا، در حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در سفر به استان سمنان در ۱۳ آبان ۱۴۰۰ اعتباراتی را برای تکمیل این طرح در مصوبات سفر تعیین کردند و اکنون انتظار می‌رود با حمایت بیش از پیش دولت بهره‌برداری از طرح تسریع شود.

ساختمان مرکز درمان سرطان سمنان در مجموعه درمانی کوثر تکمیل شد و اکنون تهیه تجهیزاتی مانند دستگاه پرتودهی و دستگاه تصویربرداری ام آر آی در دستور کار است و پیش‌بینی می‌شود این طرح با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرها به بهره‌برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان درباره این طرح گفت: ساختمان مرکز درمان سرطان سمنان در مجموعه درمانی کوثر تکمیل شد و اکنون تهیه تجهیزاتی مانند دستگاه پرتودهی و دستگاه تصویربرداری اِم‌.آر.آی در دستور کار است و پیش‌بینی می‌شود این طرح با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرها به بهره‌برداری برسد.

طبق گزارش‌ها، سرطان در ایران و در جهان رو به افزایش است، سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴ میلیون فرد مبتلا به سرطان در دنیا شناسایی شد که این آمار در سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیون نفر می‌رسد.

چندی پیش کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، گفت: شیوع سرطان در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان نگران کننده است.

بر اساس آمار، در ۱۵ سال آینده ۷۰ تا ۸۰ درصد به تعداد افراد مبتلا به سرطان در دنیا اضافه می‌شود که در ایران همین روند پیش‌بینی می‌شود، مهمترین علت آن نیز افزایش سن امید به زندگی و افزایش سالمندی است و در چنین شرایطی که سمنان نهمین استان کشور از لحاظ جمعیت سالمندی و جزو استان‌های دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت است، راه‌اندازی مرکز درمان سرطان با توجه به روند افزایشی شیوع در استان سمنان، یک ضرورت محسوب می‌شود و مردم این استان نیز چندسالی است که در حسرت راه‌اندازی مرکز درمان سرطان هستند و انتظار می‌رود تکمیل و بهره‌برداری از طرح تسریع شود.

به گفته پزشکان ۵۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل درمان هستند و ۳۰ درصد از سرطان‌ها را می توان در مراحل اولیه تشخیص داد و تمام این اقدامات نیازمند وجود زیرساخت و مرکز درمان سرطان است.

نبود مرکز درمانی تخصصی سرطان در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان مشکلاتی عدیده ای برای مردم این دیار ایجاد کرده است؛ به طوری که بیماران برای درمان باید به استان های همجوار سفر کنند. مردم سمنان اکنون برای درمان به استان‌های دیگر می روند و هم به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی هزینه سنگینی را متحمل می شوند.

تکمیل مرکز تخصصی درمان سرطان سمنان علاوه بر ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل استان، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه ارتباطی شرق به غرب کشور می تواند به دیگر هموطنان هم خدمات ارایه دهد.

بر پایه گزارش‌ها، شایع‌ترین سرطان‌ها در استان سمنان سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ (کولورکتال)، پوست و معده است که انجام آزمایش‌های غربالگری و درمان به موقع، در پیشگیری از پیشرفت بیماری موثر است.

مرکز درمان سرطان در سمنان؛ مطالبه‌ دیرینه به سرانجام نیک نزدیک شد

طرح‌های نیمه تمامی که به برکت سفر دولت سیزدهم به سمنان تسریع شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: توسعه بیمارستان امام حسین(ع) و تکمیل مرکز جامع سرطان شاهرود و تکمیل و تجهیز بخش سرطان مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی کوثر سمنان جزو مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

نادر مالکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد:‏ تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان، ساخت راه اصلی گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه، ساخت راه اصلی دامغان - فولادمحله، بهسازی راه اصلی سمنان - فیروزکوه و تکمیل تقاطع غیر همسطح آرادان، از دیگر مصوبات مهم سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

وی افزود: بهسازی راه اصلی و بیارجمند - بردسکن، تکمیل محور دامغان - معلمان، تکمیل، بهسازی و تعریض محور شهمیرزاد - مهدیشهر، تکمیل راه اصلی میامی- جیلان و کلاته‌خیج، بهسازی راه اصلی شاهرود به آزادشهر، احداث تقاطع غیرهمسطح مجن و آبرسانی به گرمسار، از دیگر مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

وی تصریح کرد: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر شاهرود و مجن، ایجاد تاسیسات فاضلاب کالپوش، تامین آب شهر شاهرود از چشمه قطری، تکمیل مرحله نخست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود، مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان سمنان و تکمیل سالن ورزشی البرز زغالسنگ دامغان، از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

مالکی خاطرنشان کرد: تخصیص پرداختی به مصوبات عمرانی سفر تاکنون در طی پنج مرحله به میزان هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان با تاکید بر رعایت عدالت شهرستانی در توزیع اعتبارات، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود و می‌تواند به دلیل همسایگی با هشت استان کشور کمک‌کننده به استان‌های دیگر در بخش درمان سرطان و قطب تشخیص و تحقیق در کشور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha