۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85071517
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های زندانیان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های خراسان شمالی گفت: ۱۰ هزار پرس غذای گرم در ایام ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های زندانیان نیازمند این استان توزیع شد.

محمد اسماعیل حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان غذا توسط انجمن حمایت از زندانیان استان به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیران و نوع دوستان در ۱۰ شب در بین خانواده های زندانیان نیازمند سطح استان توزیع شد.

وی بر کمک و مشارکت خیران تاکید کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که خانواده های زندانیان نیازمند در تامین معیشت دارند از خیران می خواهیم که در این خصوص انجمن حمایت از زندانیان را یاری کنند.

رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج اداره کل زندان های خراسان شمالی تصریح کرد: این انجمن در ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز هشت هزار پرس غذای گرم در بین خانواده های نیازمند زندانیان توزیع کرد.

وی گفت: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج با مشارکت خیران در زمینه های مختلف به زندانیان و خانواده های آنان خدمات معیشتی، پزشکی، آموزشی و مشاوره ارایه می دهد.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

اکنون حدود هزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند و این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن را شامل می شود که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ تا ۴۵ سال سن دارند و بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و ۴۴ درصد آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha