۲۸۰ بسته معیشتی یلدایی بین خانواده‌های زندانیان خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۲۸۰ بسته معیشتی به مناسبت شب یلدا با مشارکت خیران بین خانواده های نیازمند زندانی این استان توزیع شد.

عبدالرحیم گرجی روز پنجشنبه در حاشیه جشن لبخند مهربانی که در سالن گلشن بجنورد با حضور خانواده های زندانیان برگزار شد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:‌ امروز در این آیین ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانوار ها توزیع شد که هر بسته شامل انواع میوه، شیرینی، آجیل، مرغ، برنج و سایر کالاها است.

به گفته وی؛ ارزش هر سبد معیشتی توزیع شده ۱۰ میلیون ریال است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: برای ۸۰ خانواده زندانیان نیز که در روستاها و مناطق دور دست سکونت دارند برای هر کدام از خانوار ها ۱۰ میلیون ریال به حساب آنان واریز شد تا بتوانند اقلام مورد نیاز شب یلدا را خریداری کنند.

وی این اقدامات را تبلور نوعدوستی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و بر مشارکت بیش از پیش نیکوکاران در اجرای طرح کمک مؤمنانه تاکید کرد.

گرجی اظهار کرد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت‌های خیران، همراهی و مشارکت برخی سازمان‌های مردم نهاد از جمله گروه های جهادی آسیب‌های اجتماعی که متوجه خانواده زندانیان است، کاهش دهیم زیرا که باید شرایط یک زندگی شرافتمندانه برای این اقشار فراهم شود.

وی افزود: خانواده های زندانیان امروز از خدمات پزشکان مختصص از جمله تخصص زنان و زایمان، پزشک عموم در سالن گلشن برخوردار شدند، خدمات معاینه و دارو برای این افراد به صورت رایگان ارایه شد.

این آیین با حضور مسوولان قضایی، اداره کل زندان ها، مرکز خدمات اجتماعی و خانواده های زندانیان در سالن گلشن بجنورد برگزار شد که خانواده ها از برنامه های شاد نیز برخوردار شدند.

همچنین در این آیین ۶۰۰ پرس غذای گرم نیز بین خانوارهای نیازمند زندانی توزیع شد و به شماری از کودکان نیز اسباب بازی هدیه شد.

این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha