روز قدس روز خروش ملت‌های آزاده در حمایت از فلسطینی‌ها است

کرمانشاه – ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از روز جهانی قدس به عنوان خروش ملت‌های آزاده در حمایت از مظلومان فلسطینی یاد کرد.

به گزارش ایرنا؛ «علی اکبر جاویدان» روز پنجشنبه در این ارتباط، روز قدس را روز تجلی وحدت امت های مسلمان و دفاع از ارزش های اسلامی دانست که در حمایت و دفاع از قدس شریف و مردم مظلوم و بی دفاع فلظسین تبلور یافته است.

او افزود: روز قدس، روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و روز انسجام و پیوند دوباره جهان اسلام است.

روز قدس روز خروش ملت‌های آزاده در حمایت از فلسطینی‌ها است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر مردم روزه دار و مومن در اقصی نقاط جهان اسلام تلاش می کنند که این مسیر تاریخی را با توشه و توان کافی و با اراده مردم غیرتمند و دوست دار قدس و فلسطین در همه جهان محقق کنند، افزود: در حقیقت روز قدس روز انسجام و اتحاد جهان اسلام در دفاع از فلسطینان و محکوم کردن غاصبان و ظالمان صهیونیستی است که سرزمین مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را اشغال کرده اند.

سردار جاویدان در ادامه خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس یادگار امام راحل (ره ) در حقیقت تبلور عینی حمایت مردمی ملت های آزاده و مستقل جهان از قیام ملت مظلوم و قهرمان فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست است، روزی که همه آزادیخواهان جهان در محکومیت ظلم و جنایت های رژیم غاصب اسرائیل فریاد دادخواهی سر می دهند و جنایت ها و ددمنشی های این غاصبان را محکوم می کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه معتقد است؛ ابتکار هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در حقیقت خون تازه ای است که در رگ های امت اسلامی جریان می یابد و جلوی فراموشی آن را می گیرد.

سردار جاویدان افزود: بدون شک اگر با ابتکار امام راحل عظیم الشان ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام گذاری نمی شد، اینک دیگر نام و نشانی از فلسطین و قدس وجود نداشت و اینگونه بود که با ابتکار امام راحل (ره) روز قدس در کانون توجهات جهانیان قرار گرفت و پس از آن بود که مردم جهان متوجه جنایت ها و ددمنشی های جنایت کاران صهیونیست شدند.

او در خاتمه با بیان اینکه روز قدس نماد بارز فرهنگ غنی اسلام در مقابله با ظلم و استکبار است، اظهار داشت: این روز به همه مردم جهان این پیام را می رساند که همانگونه که امام حسین علیه السلام در مقابل حاکمان ظالم زمان خود زیر بار ستم نرفت امروز ملت های ستمدیده و مظلوم جهان نیز با تبعیت از آن امام معصوم در مقابل استکبار جهانی می ایستند.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن در این روز راهپیمایی کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس فردا (جمعه ۲۵ فروردین) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان انقلاب اسلامی (مقابل مسجد معتضدی) آغاز و به سمت مسجد جامع کرمانشاه ادامه خواهد یافت.

در مراسم روز جهانی قدس کرمانشاه امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha