۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85088543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در اجرای طرح‌ هادی ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۵۸ درصد و در استان زنجان ۶۳.۷ درصد بوده که عملکرد استان در این زمینه حدود ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رضا خواجه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که در آنها علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

خواجه ای افزود: طی یک سال گذشته، طرح هادی در ۱۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان اجرا شد.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف طرح‌های هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی است و برای اینکه روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان نیز بتوانند از خدمات زیربنایی و سایر تسهیلات بهره مند شوند برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان، طرح هادی تهیه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را ندارد به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی، اصلاحاتی در آنها به وجود آید تا شرایط مناسب زندگی را داشته باشد.

خواجه ای ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال و ارتقای درآمد روستائیان را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور مفید واقع شوند، اجرای طرحهای هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها بسیار موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکلات این قشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha