بازدید استاندار هرمزگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جزیره لارک

قشم - ایرنا - استاندار هرمزگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز جمعه (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور در جزیره لارک از روند توسعه این جزیره خلیج فارس در نزدیکی تنگه راهبردی هرمز بازدید کردند.  

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان، در این بازدید مهدی دوستی در همراهی علی آقا محمدی با هدف بررسی مسایل مشکلات و بازدید از پروژه‌های توسعه و پیشران جزایر، وارد جزیره لارک شدند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هنگام ورود به جزیره لارک، مورد استقبال محمد حسینی تختی فرماندار قشم، سردار اسکندر میرشکاری‌ نسب فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار قشم و جمعی از بزرگان و معتمدین جزیره لارک قرار گرفتند.

بازدید استاندار هرمزگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جزیره لارک

نخستین برنامه این هیات در جزیره لارک حضور بر سر مزار شهدای قدسی‌ مقام و گمنام جزیره لارک و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان بود

استاندار هرمزگان و رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند احداث و پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن محرومین، کمپ ساحلی این جزیره، نیروگاه برق و روند راه‌ اندازی نیروگاه جدید و آب‌ شیرین‌ کن جزیره لارک که ۴۵۰ متر مکعب ظرفیت شیرین‌ سازی در شبانه‌ روز دارد، بازدید کردند.

بازدید استاندار هرمزگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جزیره لارک

بازدید استاندار هرمزگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جزیره لارک

به گزارش ایرنا، جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.

این جزیره از کوه های رنگارنگ تشکیل شده طول آن یازده کیلومتر و بزرگترین عرض آن هفت کیلومتر است و بلندترین نقطه آن تقریبا ۱۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

جزیره لارک از ۲ روستای «لارک کوهی» و «لارک شهری» تشکیل شده و مردم آن عموما گویش «کُمزاری» دارند و شغل اصلی ۹۰ درصد مردم صیادی و ۱۰ درصد فعالیت های گردشگری است.

در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند «قلعه پرتغالی ها»، «قبرستان تاریخی»، «مسجد لارک»، «فانوس دریایی مورانو» و «آب انبارهای» متعددی وجود دارد.

با توجه به موقعیت جزیره لارک دیدنی های طبیعی بی نظیری مانند «ساحل رنگین کمان»، «ساحل لاک پشت ها»، «ساحل تک درخت»، «ساحل و کمپ کپر نشین کم سرتکی»، «کوه کله قندی»، «رودخانه نمک»، «دره رنگین کمان» و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

در این جزیره پوشش گیاهی متنوعی مانند «نخل»، «کهور»، «شیریشک»، «کُنار» و نظایر آن وجود دارد.

وجود جانوران خشکی مانند «آهوهای زیبای جبیر»، «خرگوش» و «جوجه تیغی» که دیدن آن ها از فاصله نزدیک امر عادی است هر بیننده و گردشگری را به وجد می آورد.

جانوران دریایی در آب‌های اطراف جزیره لارک مانند انواع مختلف «ماهی ها» و «لاک پشت های پوزه عقابی» و تخم گذاری آنها از دیگر جاذبه های جزیره لارک محسوب می شود.

با توجه به قدمت و سابقه تاریخی زندگی در جزیره لارک آیین‌ها و سنت‌های منحصر به فردی مانند مراسم «زار»، «صید و توربافی گرگور»، «خوس دوزی»، «رقص شمشیر» و آیین‌های مذهبی نیز وجود دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha