۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85104790
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز نهضت آسفالت در ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر ملایر

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85104790
آغاز نهضت آسفالت در ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر ملایر

همدان- ایرنا- معاون عمرانی شهرداری ملایر گفت: ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر این شهر در راستای اجرای نهضت آسفالت امسال آسفالت و بهسازی می شود که در مقایسه با سال گذشته، حجم آسفالت‌ریزی به ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین بابایی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت و لکه‌گیری معابر سطح شهر به صورت یکپارچه با دستگاه‌های مکانیزه و دستی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه نهضت آسفالت امسال در شهر به صورت فراگیرتر انجام و سطح شهر را به طور کامل پوشش می‌دهد، افزود: در تلاش هستیم در راستای اجرای نهضت آسفالت، خدمات خوبی به مردم ارائه و سطح رضایت‌مندی شهروندان را ارتقاء دهیم.

معاون عمرانی شهردار ملایر ادامه داد: در این راستا تمام شهر ممیزی و روی نقشه قسمت‌هایی که نیاز به ترمیم دارد، در پنج سطح ارزیابی و موارد لازم احصا شد.

بابایی بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت آسفالت شهر را به منطقه تقسیم کردیم و با آماده‌سازی پنج گروه، تا جایی که فصل کاری و ظرفیت کارخانه آسفالت ملایر اجازه دهد، طرح آسفالت معابر شهر را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری ملایر، گفت: تجهیز کارخانه آسفالت یکی از اقدامات مهم شهرداری ملایر است تا بتوانیم باکیفیت‌ترین آسفالت را تهیه و در سطح معابر استفاده کنیم.

معاون عمرانی شهردار ملایر آموزش نیروی انسانی با استفاده از مجرب‌ترین مدرسان، انتخاب پیمانکار با صلاحیت لازم، تجهیز کارخانه، محوطه‌سازی، اقدامات زیرساختی و گازرسانی را از جمله اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت برشمرد و افزود: علاوه بر این شهرداری نسبت به خرید دستگاه بازیافت اقدام کرد تا در فصل زمستان هم بتوانیم برای ترمیم آسفالت معابر اقدام کنیم.

بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه در کارخانه آسفالت با محدودیت سوخت مواجه بودیم، شبکه گازرسانی با همکاری خوب شرکت گاز ملایر اجرا شد که در حال حاضر ایستگاه تقلیل فشار و شبکه داخلی مجموعه انجام شده و تغییر تجهیزات و تغییر سوخت مایع به گاز در دست اقدام است.

وی تهیه و خرید مصالح، شن و ماسه مرغوب و استاندارد و قیر را از دیگر اقدامات در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت عنوان و بیان کرد: از سوی دفتر فنی استانداری همدان بازرسی‌های لازم از کارخانه آسفالت انجام شد تا اقدامات لازم را برای تهیه مصالح کیفیت و مرغوبیت داشته باشد.

معاون عمرانی شهردار ملایر با بیان اینکه کارخانه آسفالت نیز با انجام ارزیابی‌ها و رفع ایرادات، حد نصاب لازم را اخذ کرد، گفت: برای کنترل کیفیت مصالح مورد نیاز برای آسفالت، تجهیزات آزمایشگاهی خریداری و ساختمان آزمایشگاه نیز در حال ساخت است تا به صورت مداوم کنترل کیفیت در کارخانه انجام شود.

آغاز نهضت آسفالت در ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر ملایر

تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ تُن قیر به شهرداری ملایر

بابایی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آسفالت را به عنوان یک مصالح خوب و استراتژیک خودمان تولید کنیم و کیفیت آن را باید در حد بالایی نگه داریم، کارخانه آسفالت را به بخش خصوصی واگذار نکردیم و با فعالیت این کارخانه، آسفالت را نیز از جای دیگری خریداری نمی‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در اجرای آسفالت که نارضایتی‌هایی را نیز برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: حفاری‌ها، زمان و نحوه اجرای آن معضلاتی است که در زمان اجرای آسفالت معابر، سالیان سال وجود داشته و دارد و هنوز هم حل نشده است.

معاون عمرانی شهرداری ملایر یادآور شد: این در حالیست که اعتبارات دستگاه‌های خدمات‌رسان زمانی ابلاغ و حفاری‌ها انجام می‌شود که فصل کاری تمام شده و طبق استانداردهای موجود، در فصل سرد سال بعد از حفاری آسفالت به درستی انجام نمی‌شود.

بابایی اظهار داشت: توسعه شبکه فاضلاب ملایر به معضلی مهم در حوزه آسفالت معابر تبدیل شده، در حالی‌که به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه در زمان مقرر انجام نمی‌شود و ما نیز سعی کردیم با دستگاه مربوطه سختگیرانه برخورد نکنیم تا پروژه اجرا شود.

وی فصل سرما، حفاری انشعابات و حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دیگر مشکلات شهرداری در اجرای طرح آسفالت معابر شهری برشمرد و افزود: با استفاده از دستگاه ویت‌کن، آسفالت فرسوده و زیرین تراش داده و برای بالا بردن عمر آسفالت، ترمیم با استفاده از مواد پلیمری انجام می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری ملایر با تاکید بر اینکه دولت امسال در تخصیص قیر و اجرای نهضت آسفالت، حمایت‌های خوبی را انجام داد، بیان کرد: سهمیه قیر شهرداری ملایر امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تُن بود که ۲ هزار تُن آن تاکنون اختصاص یافته و ۵۰۰ تُن مابقی برای بافت فرسوده است که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

بابایی با بیان اینکه با وجود منابع غنی همچون نفت، نباید با مشکل تامین قیر مواجه باشیم، ادامه داد: تهیه، حمل و توزیع هر مترمربع آسفالت حداقل ۲۴۰ هزار تومان برای شهرداری ملایر هزینه دارد که رقم بالایی است.

وی یادآور شد: نیاز است سیاست خوب دولت در حمایت از طرح نهضت آسفالت و تامین قیر منوط به ایام خاص سال نشود و به صورت مستمر در طول سال ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha