استاندار سمنان: ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام با اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور تکمیل شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام استان با تخصیص اعتبار از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان تکمیل شد و مردم از برکات آن بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی آغاز ساخت بیمارستان دوم دامغان از مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان، گفت: احداث بیمارستان دوم دامغان یکی از مطالبات بحق مردم این شهرستان و از مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان در حوزه سلامت بود که امروز محقق شد.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی در سفر به استان سمنان بر اتمام طرح های نیمه تمام تاکید داشت و تاکنون بالغ بر ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام از محل اعتبار سفر به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد که در این سفر پر خیر و برکت ۱۴۵ مصوبه شامل ۴۶۹ ریزطرح با اعتبار افزون بر ۱۴ هزار ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مرتبط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه به تصویب رسید که از این تعداد ۱۱۷ مصوبه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی زیربنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه اقتصادی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰‌ میلیون مسافر و زائر حضرت ثامن الائمه(ع) از شهر دامغان‌ عبور می کنند و ۴۰ درصد مراجعین به بیمارستان دامغان از زائران امام هشتم(ع) هستند، ابراز داشت: این دفاعیات در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور نیز مطرح شد و ضرورت احداث بیمارستان دوم دامغان مورد تایید وی قرار گرفت و در نهایت به نتیجه رسید.

وی با قدردانی از مشارکت خانواده شهید حسن بیکی در خصوص اهدای زمین بیمارستان دوم دامغان، افزود: بیمارستان دوم دامغان ۹۶ تختخوابی است و به مردم شهرستان و مسافران و زائران عبوری امام هشتم(ع) ارائه خدمت خواهد کرد.

استاندار سمنان یادآور شد: اعتبار تکمیل این طرح توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت بهداشت و بخشی نیز از محل مشارکت خیران تامین می شود.

ساخت دومین بیمارستان شهرستان دامغان امروز با حضور سیدحمید جمال الدینی سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

ساخت این طرح به دنبال اخذ کمیسیون مجوز ماده ۲۳، اهدای زمین توسط خیر و اخذ مجوزهای لازم آغاز شد. زمین بیمارستان دوم دامغان به وسعت چهار هکتار پیش بینی شده و ساختمان بیمارستان ۱۰ هزار مترمربع است.

این بیمارستان ۹۶ تختخوابی مصوب شده است و برآورد وزارتخانه برای ساخت ۶۵۰ میلیارد تومان است که در زمینه ساخت، منبع مالی ۳۰ درصد اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ۳۰ درصد اعتبارات توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۴۰ درصد با حمایت خیران پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha