چاه های حفرشده پاسخگوی تامین آبیاری فضای سبز یاسوج نیست

یاسوج-ایرنا- سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج آبیاری چمن های شهر را چالش برانگیز بر شمرد و گفت: چاه های موجود در سطح شهر قدیمی و رسوب گرفته و پاسخگویی تامین آبیاری فضای سبز شهر یاسوج نیست.

"محمد پرتویی" روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا بیشترین آبیاری چمن های فضای شهر یاسوج را از بستر رودخانه بشار برشمرد و گفت: تامین آبیاری فضای سبز شهر با لوله کشی از پنج قسمت بستر رودخانه انجام می شود.

پرتویی در پاسخ به خشک شدن بخشی هایی از چمن های سطح شهر گفت: چمن ها روزانه لازم است آبیاری بشوند و برخی از بلوارهای سطح شهر که مشکل آب دارند اگرچه با تاخیر آبیاری شده ولی باز رنگ زردی و خشکی به خود می گیرند.

وی گفت: در حال حاضر مساحت فضای سبز شهر یاسوج ۱۲۷ هکتار است که ۶۳ هکتار از آن چمن مصنوعی است و با احداث پارک های جدید فضای سبز شهر افزایش می یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: سرانه فضای سبز شهر یاسوج با ابلاغ هیات وزیران در سال جدید مبنی بر الحاق روستاهای حاشیه‌ای، کمتر از پنج متر مربع می رسد.

وی اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهر یاسوج در حال حاضر ۸.۵ مترمربع است و با انجام الحاقیه ها، این سرانه به شدت کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ روستاهای تل خسرو علیا، تل خسرو سفلی، سراب تاوه علیا، سراب تاوه سفلی و سروک، دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غوره مهریان، دهستان سررود شمالی، مزرعه ها و مکان های تابع آن به شهر یاسوج الحاق شد.پرتویی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha