مصوبه الحاق روستاهای حاشیه ای یاسوج به کجا رسید؟

یاسوج- ایرنا- اردیبهشت ۱۴۰۲ طرح الحاق روستاهای حاشیه ای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هیات دولت تعیین تکلیف شد اما با گذشت بیش از یک سال همچنان در پیچ و خم وعده ها مانده است.

به گزارش ایرنا، هیئت وزیران در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴٠۲ به پیشنهاد شماره ۱۹۵۱۵۵ مورخ سوم اسفند ماه ۱۳۹۹ وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، مصوب کرده است که مرکز دهستان سر رود بخش مرکزی شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد به روستای علی آباد سرتل و مرکز دهستان سر رود شمالی بخش یاد شده به روستای گوشه شاه قاسم تغییر می‌یابد.

طبق این مصوبه، روستاهای تل خسرو علیا، تل خسرو سفلی، سرآبتاوه علیا، سرآبتاوه سفلی و سروک دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غوره مهریان دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آنها به شهر یاسوج بخش مرکزی شهرستان بویراحمد ملحق می‌شود. همچنین شهرهای یاسوج و مادوان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد پس از ادغام با یکدیگر به یک شهر تبدیل و به عنوان شهر یاسوج نامگذاری می‌شود.

بخشدار مرکزی بویراحمد در این رابطه به ایرنا گفت: موضوع الحاق در کمیته برنامه ریزی استان و سپس در شورای عالی شهرسازی کشور و هیات دولت مصوب شد و به استان ابلاغ شد.

علی اکبری تبار افزود: این الحاق بدون تردید انجام خواهد شد که ۶ روستا با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر شامل روستاهای مادوان، روستای مهریان، روستای بلهزار، روستاهای تلخسرو، سروک و سرآبتاوه و شهر مادوان هستند.

وی بیان کرد: این الحاق قرار بود در تاریخ پانزدهم خردادماه صورت گیرد که تاریخ آن به چهاردهم تیرماه امسال تغییر یافت و هنوز هم اجرایی نشده است.

اکبری تبار بیان کرد: یاسوج به دلیل مهاجرپذیر بودن روز به روز در حال توسعه است و زیرساخت های موجود در آن با این رشد جمعیتی متناسب نیست.

بخشدار مرکزی بویراحمد تصریح کرد: در نظر گرفتن سرانه ها بسیا موضوع مهمی است، هم اینک سرانه ورزشی، آموزشی، معابر در بیشتر روستاهای اطراف شهر یاسوج رعایت نشده و اکنون با بحران مواجه شده اند.

شهرام مهدوی مطاق فرماندار بویراحمد پیش از این گفته بود که با تحقق الحاق، شهر یاسوج جزو۳۰ شهر کلان کشور خواهد شد و جمعیت شهر به ۲۰۰ هزار نفر طبق سرشماری ۹۵ می‌رسد.

یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد در دامنه‌های کوه دنا بخشی از خطه زاگرس است که در ارتفاع یکهزار و۸۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد این شهر که پس از رشت، دومین مرکز استان ایران از نظر بارش برف و باران بوده و در اقلیم مدیترانه‌ای قرار گرفته‌ با دارا بودن رودخانه های همیشه جاری بشار و مهریان جنگل‌های بلوط از نقاط خوش آب و هوای کشورمان به ویژه در فصول بهار و تابستان محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha