هلال احمر کرمانشاه ساخت هشت پایگاه جاده‌ای و شهری را در دستور کار دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان کرمانشاه از احداث هشت پایگاه جاده‌ای و شهری هلال احمر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این تعداد پروژه به طور همزمان در جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

«محمدباقر محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با بیان اینکه اجرای این هشت پروژه را به صورت همزمان در دست اجرا داریم، افزود: بخشی از این پایگاه ها جاده ای است مانند پایگاه هلال احمر در ثلاث باباجانی ، پاوه، جوانرود، صحنه و برخی هم مانند ساختمان جمعیت هلال احمر در ثلاث باباجانی ، پایگاه ۱۰۰ درصد خیرساز هرسین شهری است و یک پایگاه نیز در مرزی قصرشیرین در حال احداث است.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث برخی از پایگاه های جمعیت هلال احمر در مراحل پایانی خود هستند، ابراز امیداوری کرد تا پایان سال تعدادی از آنها به بهره برداری برسند.

۳۵۹ امداد رسانی در چهار ماه اول سال انجام شده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات جمعیت هلال احمر کرمانشاه در چهار ماه اول سال اشاره کرد و گفت: در این مدت پایگاه ها و تیم های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به ۳۵۹ حادثه امداد و خدمت رسانی کردند.

محمدی بیشترین بخش ماموریت تیم های جمعیت هلال احمر کرمانشاه را کمک به حادثه دیدگان جاده ای با ۱۹۸ مورد عنوان کرد و گفت: در این ماموریت ها ۱۸۸ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام فوتی حوادث پزشک قانونی است گفت: در این ماموریت ها یک مورد غرق شدگی، ۱۲ مورد آبگرفتگی، ۱۴ مورد پشتیبانی اطفای حریق، ۳۷ مورد مراجعه حضوری حادثه دیدگان به پایگاه های جمعیت هلال احمر اتفاق افتاده است.

حوادث کوهستان در استان کرمانشاه بی سابقه است

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود تعداد زیاد حوادث کوهستان در استان کرمانشاه را بی سابقه و تعجب آمیز دانست و گفت: جمعیت هلال احمر کرمانشاه در چهار ماه اول سالجاری به ۸۵ مورد حادثه کوهستان امداد رسانی کرده که برخی از آنها فوتی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: این در حالی است در سالیان گذشته این تعداد حادثه کوهستان در طول یک سال اتفاق می افتد و حوادث منجر به فوتی هم در آنها نیز کمتر بوده است.

محمدی در پایان بیان داشت: حوادث کوهستان در استان کرمانشاه احتمالا در کشور هم بیشتر از دیگر استان ها است، و این نیازمند واکاوی جدی کارشناسان و متخصصان امر است که چرا تعداد این حجم اتفاقات در برهه زمانی کوتاه این مقدار افزایش یافته است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha