۹۷ درصد کودکانِ در سن تحصیل در استان سمنان به مدرسه می‌روند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: ۹۷ درصد کودکان در سن تحصیل در استان تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت رسمی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادل خالقی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: استان سمنان از لحاظ ضریب پوشش تحصیلی وضعیت مطلوب دارد و شاخص کودکان بازمانده از تحصیل در استان سمنان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه یک معلم نمونه معرفی شده در مرحله کشوری از استان سمنان، جزو ۱۲ معلم نمونه کشوری قرار گرفت، ابراز کرد: ۶۳ معلم و کارمند نمونه آموزش و پرورش استان به مناسبت گرامیداشت روز معلم تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۶۳ نفر معلم و کارمند نمونه، ۱۸ نفر در بخش کارمندی مانند معاونان، مدیران و اولیای مدارس هستند و یکی از معلمان به عنوان برگزیده استانی به مرحله ملی برای انتخاب در بخش معلم نمونه معرفی شد.

خالقی تصریح کرد: مقبولیت، محبوبیت، ابتکار، خلاقیت و مرجعیت علمی، از جمله معیارهای انتخاب معلم نمونه در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۱۸۴ مدرسه در استان سمنان وجود دارد که برای قدردانی و تجلیل از معلمان زنگ سپاس در مدرسه‌های استان نواخته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر برای معلمان، خاطرنشان کرد: هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، نتیجه آن به جامعه بازمی گردد. توسعه کشور، مرهون خدمات معلمان در تربیت آینده سازان کشور به عنوان زیربنای توسعه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: مدرسه‌ها برای کیفیت‌بخشی به خدمات نیازمند حمایت معنوی و مادی اولیای دانش آموزان هستند، اما هیچ اجباری در کمک مردمی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در مدرسه‌ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از الزامات است و با اهتمام ویژه این موضوع پیگیری می‌شود.

وجود چهارمدرسه کانکسی در استان سمنان

وی یادآور شد: چهار مدرسه کانکسی در استان سمنان داریم که یک مدرسه به تازگی جایگزین شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام دانش آموزان در مدرسه درس بخوانند.

خالقی افزود: یک مدرسه متاورس برای اولین بار در کشور در استان سمنان به بهره‌برداری رسید و گسترش این مدارس در دستور کار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: ساخت مدرسه‌های عشایری و روستایی در اولویت است تا همه از عدالت آموزشی برخوردار باشند.

وی یادآور شد: فروش آخرین علاج در طرح مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش استان سمنان است و بیشتر مشارکت و مردمی‌سازی برای کیفیت‌سازی خدمات مورد توجه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان نیمه تمام آموزش و پرورش استان نیاز است و اکنون ۱۱ میلیارد تومان از محل مولدسازی برای این اقدام در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهم تا هجدهم اردیبهشت به مناست شهادت استاد قلم شهید مطهری هفته معلم نامگذاری شده است.

استان سمنان ۱۳۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار و ۱۸۰ واحدآموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha