شهرستان مشهد دارای ۲۵۰ سازه آبخیزداری است

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85141543
شهرستان مشهد دارای ۲۵۰ سازه آبخیزداری است

مشهد-ایرنا-رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مشهد گفت: برای ذخایر منابع آبی شهرستان مشهد با ۹۳۱ هزار هکتار دشت، ۲۵۰ سازه آبخیزداری احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن محمدزاده در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان مشهد با موضوع بررسی وضعیت آبخیزداری و آبخوان داری مشهد، افزود: این سازه ها که بیشتر در قالب بندهای خاکی است، بر اساس اقدامات کارشناسی ایجاد شده و کارکرد دراز مدت دارد.

وی ادامه داد: تغذیه منابع آبی و تعادل بخشی از مهمترین وظایف منابع طبیعی است که هم اکنون با انجام اقدامات کارشناسی در حال انجام است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مشهد خاطر نشان کرد: کمبود اعتبارات، از مهمترین دغدغه های منابع طبیعی است که نیازمند حضور خیران این حوزه و همچنین بهره مندی از قوانین تهاتر دولتی است.

شهرستان مشهد دارای ۲۵۰ سازه آبخیزداری است

بدون مدیریت مصرف آب، اوضاع بحرانی باقی خواهد ماند

مدیر فنی آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: به هر میزان هم که آب داشته باشیم تا زمانی که مدیریت مصرف نهادینه نشود، وضعیت همچنان بحرانی باقی خواهد ماند.

محمود نادریان افزود: اعتبارات در این حوزه بسیار محدود است و نمی توان بر اساس آن برنامه ریزی کرد. در عین حال تلاش ها در این حوزه همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: چاه های آب غیر مجاز در اطراف مشهد که برخی از آنها در اختیار نهادهای سازمانی و دولتی است، یکی دیگر از دغدغه ها برای مبارزه با کم آبی است.

مدیر فنی آب منطقه ای خراسان رضوی نیز گفت: هفت گروه گشت و بازرسی در کل استان، موضوع چاه های غیر مجاز را بررسی می کنند و برنامه های ویژه برای آنها دارند.

در ادامه این جلسه اعضا شورای شهرستان مشهد به تفکیک شورای بخش مرکزی ، رضویه و احمد آباد مشکلات خود از جمله فقدان ساخت بندهای خاکی و آبخیزداری در روستاهای مشهد را بیان کردند و از نبود تعامل منابع طبیعی و آب منطقه ای برای مدیریت منابع آبی با اهالی منطقه انتقاد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha