۳۷ مصوبه سفر دولت سیزدهم به استان گلستان به طور کامل انجام شد
سد در دست ساخت نرماب مینودشت

گرگان - ایرنا - رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان گفت: تاکنون ۳۷ مصوبه سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان از محل اعتبارات تعهدی و تخصیص یافته برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور کامل انجام شده و نتیجه آن پیشرفت ۱۰۰ درصدی ۲۲ پروژه ۱ست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عفت همدم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تاکنون در مجموع ۴۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوبه‌های سفر رییس جمهور به گلستان برای اجرای طرح‌های زیرساختی به استان اختصاص داده شده که معادل ۷۷ درصد از اعتبارات تخصیصی سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخصیص اعتبار صورت گرفته با ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو به ویژه شرکت آب منطقه‌ای ( ساخت نرماب مینودشت)، هشت هزار و ۴۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیرمجموعه جهادکشاورزی، هفت هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی و ۲۲۰ میلیارد ریال به وزارت بهداشت و درمان بوده است.

همدم همچنین از رشد تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه در این دو سال مالی برای اجرایی شدن مصوبه‌های سفر دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای این سازمان تعهد ۲۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی در نظرگرفته شده بود، در حالی که تاکنون این سازمان ۳۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و بیش از تعهد را برای اجرای پروژه‌های ملی و استانی تخصیص داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال و مولدسازی توسط دستگاه‌های مرتبط تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: اعتبار تعهد درنظر گرفته شده برای دستگاه‌های مرتبط استان از محل سفر دولت سیزدهم برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۵۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که شامل ۲۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تعهد سازمان برنامه و بودجه، ۱۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال برای دستگاه‌های اجرایی از محل منابع داخلی داخلی از جمله فروش اموال، باقی مانده تعهد هم از طریق سایر منابع از جمله اعتبارات داخلی و تبادل نفت و ماده ۵۶ تامین شود.

به گفته وی در این بازه زمانی، بیشترین اعتبار تعهدی برای اجرای پروژه‌ها به ترتیب به دستگاه‌های وزارت راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته وی سفر دور نخست دولت سیزدهم به استان گلستان که ۱۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۱۵ مصوبه برای شتاب در توسعه این استان شمالی با پیش بینی برآورد جذب اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۴ شامل ۲۶۰ هزار میلیارد ریال بعلاوه ۴۵۰ میلیون یورو برای افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول، هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و ۱۲۹ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال وام بانکی در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار سفر دولت سیزدهم به گلستان برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی استان دیده شده است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و گردشگری به لحاظ داشتن جاذبه‌های متنوع، صنعت و خدمات دیگر مزیت های سرمایه گذاری این خطه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha