اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی از زنجان به مشهد مقدس

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی برگزاری ۲۰ هزار نفر روز اردوی یک و ۲ روزه برای دانش‌آموزان زنجانی در اردوگاه امام خمینی (ره) گفت: دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

علی اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اردوی زیارتی مشهد جزو اردوهای خارج استانی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اضافه کرد: این اردوها با همکاری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی گفت: این اردوها با هدف بهره‌گیری از فضای معنوی زیارتی، بصیرت‌افزایی و ایجاد روحیه نشاط و پویایی در بین دانش آموزان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آشنایی کامل دانش آموزان با سیره و سنت ائمه اطهار(ع) عمده‌ترین هدف برگزاری این اردوهاست، اضافه کرد: ترویج الگوی اسلامی بین دانش‌آموزان و برنامه ریزی جهت استفاده مفید از اوقات فراغت فصل تابستان مقوله‌های پرداختن به موضوع اردوی زیارت اولی‌هاست.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری اردوهای مشهد مقدس، اردوهای خارج از استان به سایر شهرهای تفریحی نیز با هماهنگی مدارس انجام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری یکی از تأکیدات آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت اردوگاه امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: تابستان امسال، تابستانی هدف‌دار با محتوای غنی است، البته مبنای برنامه‌ها باید به گونه‌ای تدارک دیده شود که فعالیت‌ها جذاب و لذت‌بخش باشد، به همین دلیل اردوها در برنامه‌های سال جاری جایگاه ویژه‌ای دارند که شامل یک بسته فرهنگی، تربیتی با دربرگرفتن همه اهداف هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‎ کنیم بالای ۲۰ هزار نفر روز اردو در قالب اردوی یک یا ۲ روزه در استان انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha