۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85145329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزودن ۱۲۴ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی یزد

یزد- ایرنا - شهردار یزد با اشاره به فرسودگی ناوگان عمومی این شهر گفت: برای نوسازی این ناوگان، خرید ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس برنامه ریزی شده که ظرف چندماه آینده راهی خیابانهای یزد می‌شوند.

به گزارش ایرنا "ابوالقاسم محی‌الدینی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۱ هیچ حمایتی از نوسازی ناوگان نشد و دولت سهم خود را به شهرداری پرداخت نکرد اما در سال گذشته دولت سیزدهم با پرداخت سهم خود نسبت به خرید ون و اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهری یزد اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه درخواست ۶۰ دستگاه اتوبوس را داشتیم که با ۲۹ مورد آن موافقت شد که اکنون ۹ دستگاه آن تحویل داده شده و ۹۵ دستگاه ون هم بزودی تحویل داده می شود که تا اول مهرماه به ناوگان اضافه می شوند.

وی با اشاره به عدم پرداخت سهم دولت در زمینه یک سوم هزینه های بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در سال های گذشته افزود: در این زمینه شهرداری یزد ۷۰ میلیارد تومان به ناوگان شهری یارانه پرداخت کرد که فقط هفت میلیارد تومان بلیت فروخته شده بود که در این زمینه هزینه هنگفتی بر شهرداری تحمیل شد.

نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی هدفگذاری شده است

شهردار یزد همچنین با اشاره به نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی شهری یزد در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امسال نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی دیگر با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، هدفگذاری شده است.

محی الدینی صدور مجوز واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله درخواست شهرداری‌ها به وزارت کشور بیان کرد و گفت: امید است این مورد موافقت مسوولان مربوطه قرار گیرد.

متوقف شدن شبکه فاضلاب خانگی

شهردار یزد در ادامه به شبکه فاضلاب خانگی اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که شهر یزد نیاز به شبکه فاضلاب خانگی ندارد در بررسی و مطالعات انجام شده ایجاد شبکه فاضلاب مربوط به دفع پسماند شیمیایی و برخی کارخانه ها در سطح شهر است و لذا به نظرم باید شبکه فاضلاب شهری یزد متوقف شود.

وی اظهار کرد: اکنون این فاضلاب خانگی موجب مشکلاتی چون بوی نامطبوع ، خشک شدن فضای سبز و فرونشست زمین در برخی مناطق شده است.

شهردار یزد با اشاره به ۹۲۰ هکتار فضای سبز شهر یزد گفت: سالانه ۶.۵ میلیون مترمکعب آب برای این فضای سبز نیاز است که ۲ میلیون مترمکعب آن از طریق آب شرب تامین می شود که در نظر داریم ۱.۲ میلیون مترمکعب آن از طریق پساب جبران شود که در این زمینه در سال گذشته ۵۳ انشعاب از شبکه شهری خارج شد.

وی ادامه داد: امسال نیز آب فضای سبز شهرک دانشگاه و امامشهر با حذف ۴۰ انشعاب از شبکه آب شهری جدا می شود.

ساخت پارکینگ در پنج منطقه شهر یزد

شهردار یزد در مورد معضل ازدحام و ترافیک بلوار طالقانی گفت: معضل ایجاد شده ناشی از استقرار مجموعه‌های پزشکی و درمانی در این بلوار بوده که البته اخیراً بخشهای دیگری نیز به این مجموعه‌ها اضافه شده است.

محی الدینی از اختصاص زمینی به وسعت بیش از ۳۷۰۰ مترمربع برای ایجاد پارکینگ در این بلوار خبر داد و گفت: امید است بخشی از مشکل ترافیک این بلوار از این طریق حل شود.

وی از ساخت پنج پارکینگ در پنج منطقه پر ترافیک شهر یزد خبر داد و افزود: برای ساخت این پارکینگ زمین‌ها احصا شده و منتطر اخذ مجوز از سوی سازمان های نظارتی هستیم.

وی با بیان اینکه برای آسفالت تمام معابر شهر یزد به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: در سالجاری ۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده است

شهردار یزد در مورد ساختمانهای نا ایمن شهر هم افزود: سهم شورای شهر و شهرداری در ساماندهی ساختمانهای ناایمن شهر اندک است و سایر بخشها نیز در این امر باید دخیل شوند.

محی الدینی در مورد تبدیل آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ به اعمال جریمه گفت: این تصمیم در بند ت تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ با لحاظ چهار شرط به قانون تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نبودن ساختمان در خارج از محدوده شهر، تجاوز نکردن به ملک شهر و دیگر شهروندان، نساختن ملک در باغات و پیشامدگی‌ها که عمدتاً ناشی از شکایات همسایگان براساس مراتب و اعلام رای تخریب تا پایان سال ۱۴۰۰ از جمله این شروط است.

شهردار یزد با بیان این که در حال حاضر شهر یزد دارای ۲ هزار حکم تخریب است که حدود ۸۰۰ مورد آنها مشمول این تبدیل رای هستند گفت: اصولاً اجرای این تعداد احکام تخریب در برخی از شهرهای بزرگ به لحاظ تعداد قابل ملاحظه آنها امکان اجرا نیز ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha