بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهر حمیدیا نیاز است

یزد- ایرنا- شهردار شهر حمیدیا گفت: برای تکمیل طرح‌های مختلف نیمه تمام عمرانی این شهر در بافت قدیم و جدید به بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

مرادعلی الله‌وردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌جاری بیش از ۲۰ طرح مختلف عمرانی در مناطق مختلف در دست اقدام است که ۱۲ طرح شهری نیز از سال گذشته باقی مانده و اجرای طرح‌های عمرانی با پیوست فرهنگی محور حرکت شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه توسط شورای اسلامی شهر برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و هزینه‌های جاری امسال تصویب شده که از این میزان بودجه ۷۰ درصد آن در بخش اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در مناطق و محلات شهر و ۳۰ درصد بقیه نیز صرف اعتبارات جاری می‌شود و تداوم همکاری شهروندان نقش اصلی در آبادانی منطقه دارد.

این مسئول یکی از طرح‌های مهم عمرانی در دست ساخت شهر حمیدیا را مجتمع فرهنگی اندیشه ذکر کرد و ادامه داد: این فرهنگسرا در ۲ طبقه به مساحت ۲ هزار مترمربع است که دارای ۲ سالن ورزشی، یک سالن چند منظوره، یک کتابخانه ویژه گروه سنی کودکان و یک قرائت خانه است و نقش مهمی در ارتقای فرهنگی و اجتماعی است.

الله ورودی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات شهروندان تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ فرهنگی و آموزشی در منطقه است در خصوص اعتبار مورد نیاز ادامه داد: در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح باید بر اساس نرخ روز برآورد که اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل این مجتمع فرهنگی علاوه بر افزایش قابل توجه سرانه فضاهای فرهنگی در شهر حمیدیا در جلوگیری از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی تاثیر مستقیم دارد و یکی از مطالبات شهروندان این شهر شتاب بخشی به عملیات اجرایی آن است.

شهردار شهر حمیدیا با قدردانی از همکاری خوب شهروندان با مجموعه شهرداری برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در مناطق مختلف گفت: بودجه سال گذشته شهرداری حمیدیا ۸۰۰ میلیارد ریال بود و بیشتر از آن محقق و طبق قانون اقدام و پیگیری شد.

الله ورودی یکی از مشکلات و مطالبات در این شهر اشاره کرد و گفت: در میدان محمد رسول الله (ص) شهر حمیدیا، یک دکل برق فشار قوی در وسط میدان است که یک خطر بالقوه است و با توجه به نیاز به ۲۵ میلیارد ریال برای جابه‌جایی آن، خارج از توان شهرداری است که امید است مسئولان مرتبط استان همکاری کنند.

شهر حمیدیا حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد است، این شهر از محله‌های رحمت‌آباد، نجف‌آباد، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر ، شهرک لاله تشکیل شده‌است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha