۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85166065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفات در ۱۵۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌ها طی سه ماهه نخست امسال در سطح ۱۵۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد.

محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۲۳ هزار هکتار مربوط به مبارزه شیمیایی با سن گندم، پنج هزار هکتار مربوط به ملخ، ۱۲۰ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با علف هرز و چهار هزار هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات گوجه فرنگی، سیب و محصولات گلخانه ای بوده است.

وی گفت: آفت سن گندم هر ساله با توجه به وضعیت آب و هوایی در نیمه نخست اسفند ماه به سطح مزارع ریزش می کند که مبارزه شیمیایی با آن در فروردین ماه آغاز می شود.

رضایی تصریح کرد: در سال زراعی جاری از مجموع ۲۳ هزار هکتاری که با سن گندم مبارزه شیمیایی شد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار آن مربوط به مبارزه با سن مادر و مابقی مربوط به مبارزه با پوره سن بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: زارعان در سالجاری نسبت به مبارزه شیمیایی با آفات سن به خوبی وارد عمل شدند که باعث تولید با کیفیت محصول شد.

وی گفت: بیشترین سطح مبارزه با سن گندم مروبط به مزارع شهرستان اسفراین است.

رضایی با بیان اینکه مبارزه با ملخ مراکشی و بومی در سطح مراتع این استان در اولویت قرار دارد، یادآور شد: برای جلوگیری از هجوم این ملخ ها به سطح کشتزارها، هر ساله در سطح مراتع مبارزه شیمیایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه علف های هرز در استفاده از آب و رطوبت خاک با گیاه رقابت می کنند، گفت: بهار امسال در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع با علف های هرز مبارزه شیمیایی انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان، علف های هرز به طور معمول ۲۵ درصد به سطح کشتزارهای گندم خسارت وارد می کند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha