۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85174388
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محرم؛ محشر عشق و ایثار

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85174388
محرم؛ محشر عشق و ایثار

ایلام - ایرنا - ماه محرم که از افق آسمان طلوع می‌کند، زمین و زمان سیاه می پوشند، جن و ملک لباس آه و عزا بر تن کرده، دشت و دمن و جان و جهان اشک اسف از بصر جاری و جبال و جمال نیز چادر اندوه بر سر می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ محرم ماه حزن و حسرت، فصل چمر و چکامه، موسم اشک و آه و آگاهی و محشر عشق و عبرت و ایثار است.

با طلوع خورشید محرم و آفتاب عاشورای حسینی ‌(ع)، شمع شب شکن شهادت ملک وجود ساکنان کوی دوست و اقلیم جان جهانیان را روشن و سمفونی صداقت و ساغر سعادت کام عالم را شیرین و نام ننگین یزیدیان زمان را نفرین می‌کند.

محرم سال ۶۱ هجری و ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، شمشیر شیاطین دوران و دشنه دشمنان دین، حریر حلقوم حسین ابن علی (ع) را برید و خیام خدایی آن مظلوم زمان را به آتش سپرده و فرزندان و ایتام را هم به اسارت بردند تا تاریخ بشریت و وجدان انسانیت برای همیشه ایام عزادار گردد.

در این دهه پر سوز و گداز نور و نفرت، عذاب و عزت، فیض و فضاحت و شور و شیطنت در مقابل هم ایستادند تا حسین (ع) و یارانش به اوج لذت و یزید و ستمکارانش به حزیز لعنت رسیدند.

ماه محرم؛ محشر عشق و ایثار

در آوردگاه محنت و مجاهدتِ محرم خادمان خوش سیرت و پاسداران بصیرت در اردوگاه سرور و سالار شهیدان از خون وضو ساختند، به عشق اقتدا کردند، نماز وصل بجای آورده و با پرچم پاکی و مشعل معرفت به دفاع از حریم عقیده و حرمت؛ ایمان و قداست قرآن پرداختند.

سربازان و فدائیان حضرت اباعبدالله (ع‌) در نهضت نیکوی عاشورا با تن پوش تقوا و سنگر ثبات به جنگ جهالت رفته و موانع عقیدتی، مفاسد سیاسی و منکرات اجتماعی دستگاه ظالم و ستم پیشه یزید به آدم و عالم ابلاغ کردند.

اینک و بعد از ۱۳۸۳ سال از حادثه تلخ عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش باید گفت:

سلام بر مهر و محرم، سلام بر بیرق و پرچم و سلام بر شعر محتشم.

سلامی به گرمی دشت داغ کربلا؛ وسعت وزین عاشورا؛ فراز پر فراست فرات؛ به روح همه شهیدان و عزاداران حسینی (ع) تقدیم می کنیم و با یک عالم ارادت عرضه می داریم:

سینه زنان حسین زمزمه برپا کنید/ ماه محرم شده یاری زهرا کنید

بانی بزم عزا مادر او فاطمه است / آمده قامت کمان خوب تماشا کنید

ناز گنهکار را می خرد ارباب ما / موسم درد و دل است عقده دل وا کنید

بی کفن کربلا حضرت آقا سلام / اذن عزاداریِ ما همه امضا کنید

یا حسین(ع)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha