۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85179731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همنوایی بچه‌های شیراز با قاسم بن حسن (ع)، شیرین‌تر از عسل

شیراز - ایرنا - یک هزار دانش‌آموز شیرازی همزمان با روز قاسم بن حسن (ع) در عزای نوجوان دشت کربلا سوگواری کردند، نوحه و سرود خواندند و نشان دادند شیراز نسل امروز هم حرم سوم اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کودکان و نوجوانان شیراز امروز برای شرکت در سوگواره "احلی من العسل" در آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین( ع) گرد هم آمده بودند؛ پر از شور و پر از عشق و ارادت به خاندانی که در مکتب آن پرورش یافته‌اند.

دانش‌آموزان استان فارس که در روزهای گذشته نیز با شرکت در پویش مجازی #من_ قرآن_را_دوست دارم، پویایی و جوانه‌های سر زنده اسلام و امت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته بودند، اینبار نیز در حاشیه عزاداری برای نوجوان شهید نینوا، طوماری امضا کردند تا بگویند کتاب آسمانی‌شان را از امروز تا همیشه دوست دارند و اجازه حرمت شکنی آن را نمی‌دهند.

همنوایی بچه‌های شیراز با قاسم بن حسن (ع)، شیرین‌تر از عسل

استقلال نوجوانان و کودکان در برپایی سوگواره‌ای که برای قاسم دشت کربلا در شیراز برگزار شد، مثال‌زدنی بود؛ نوحه‌خوان، مداح و خادمان این آیین را دانش‌آموزان شیرازی تشکیل می‌دادند که در حال آموزش و پرورش در مکتب خاندان پیامبرند.

چنانکه مدیرکل آموزش و پرورش فارس در "اهلی من العسل" شیراز گفت: هویت سازی یکی از بزرگترین دستاوردهای حادثه کربلاست و این تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی شود.

محمد خلیل عسکری اظهار کرد: عاشورای سال ۶۱ دشت کربلا بزرگترین رخداد هویت‌ساز تاریخ بشریت است و ظرفیت سازی در بستر محرم مهمترین برنامه‌ای است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

او به ۲ درس مهم عاشورا اشاره کرد، یکی عدالت خواهی که آن را مهمترین مشخصه هویت سازی کربلا و محرم دانست و دیگری نماز که از اهداف قیام تاریخی حسین (ع) بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به دانش‌آموزان سوگوار در "اهلی من العسل" توصیه کرد: فراموش نکنید که اقامه نماز از مهمترین اهداف قیام تاریخی کربلا بود، پس شما نیز به پیروی از حرکت سالار شهیدان (ع) در برپایی نماز بکوشید و ساده از آن نگذرید.

او به شبهه‌هایی که دشمن با آن ذهن بچه‌های ایران را هدف قرار داده نیز اشاره کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت همسالان در پاسخگویی به شبهات دینی ظرفیت ارزشمندی و برای استفاده از آن در آموزش و پرورش فارس همه تلاش خود را می‌کنیم.

همنوایی بچه‌های شیراز با قاسم بن حسن (ع)، شیرین‌تر از عسل

اما امروز در فارس این تنها دانش‌آموزان شیرازی نبودند که در سوگ نوجوان دشت کربلا عزاداری کردند بلکه دانش‌آموزان این استان همزمان در اماکن مقدس و دینی برای فرزند امام حسن (ع) نوحه سرایی کردند.

کودکان و نوجوانان دوستدار اهل بیت (ع) چنانکه برای اقامه عزای شهدای نینوا مشتاق بودند، برای امضای دفاع از ساحت قرآن کریم نیز به نوبت ایستاده بودند تا با قلم سرخ بر طومار محکومیت اسلام ستیزان کوردل امضا بزنند.

حضرت قاسم بن الحسن فرزند ۱۳ ساله امام دوم شیعیان در رکاب عموی خود قهرمانانه در دشت کربلا جنگید و شهید شد، پیش از رفتن به میدان رزم، امام حسین (ع) با مهربانی پرسید: «فرزندم، مرگ در نزد تو چگونه است؟» او پاسخ داد: «احلی من العسل»؛ پاسخ جاودانه این نوجوان شهید نینوا امروز عنوان سوگواره‌ پرشور نوجوانان ایرانی در ششم محرم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha