۳۶۹ مصدوم حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی امدادرسانی شدند

مشهد- ایرنا- ۳۶۹ مصدوم به اثر حوادث ترافیکی رخ داده در جاده‌های زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و نیشابور در استان خراسان رضوی توسط اورژانس ۱۱۵ طی روزهای پنجم و ششم مردادماه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی امدادرسانی شدند.

به گزارش ایرنا، ۳۰۳ مصدوم از این تعداد مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶۶ مصدوم در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هفت هزار و ۵۹ تماس با اورژانس ١١۵ مشهد صورت گرفت که منجر به ۲ هزار و ۲۸۰ مأموریت شد.

دکتر علی یزدانی با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۹۴ مورد در محل حادثه درمان و یک هزار و ۱۷۳ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند، افزود: آمار ماموریت های تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۳۰۳ مصدوم از این تعداد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که ۱۸ مصدوم در محل حادثه درمان و ۲۸۵ مصدوم دیگر به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

این مسوول بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۸ دستگاه موتور آمبولانس به همراه یک فروند بالگرد امداد هوایی در امداد رسانی و استقرار این مراسم با آماده باش کلیه پایگاههای اورژانس حضور داشتند.
مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

۶۶ مصدوم مربوط به حوادث جاده‌ای نیشابور

معاون مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۷ حادثه تصادف و واژگونی خودرو به صورت جداگانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی رخ داده است که این حوادث ۶۶ مصدوم برجا گذاشته است.

سید حمید حسینی افزود: ۹ نفر از مصدومان در محل حادثه درمان، ۵۶ مصدوم پس از دریافت خدمات پیش بیمارستانی به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور و یک مصدوم به مرکز خدمات جامع سلامت شهر چکنه منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه پایگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم نیشابور می‌پردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha