۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85185191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده غالب جوی در استان زنجان است

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 85185191
وزش باد شدید پدیده غالب جوی در استان زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان قسمتی ابری همراه با وزش باد است که از بعدازظهر سرعت وزش باد به حد شدید و نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای آینده نیز پدیده غالب جوی در این استان وزش باد است که سرعت آن در برخی مناطق به طور لحظه ای نسبتا شدید و شدید خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین بارش های پراکنده و محلی برای مناطق مختلف استان دور از انتظار نیست.

سلطانی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری نوسان دمایی چشمگیری را در استان شاهد نخواهیم بود، اظهار داشت: طی این مدت همچنان هوای گرمی در استان مستقر خواهد بود.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۲۰ و ۳۳ درجه، ابهر ۲۲ و ۳۳ درجه، خرمدره ۲۱ و ۳۴ درجه، آببر ۲۱ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۷ و ۳۲ درجه، قیدار ۲۱ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha