احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می‌کند

اردبیل - ایرنا - فرماندار سرعین با اعلام آغاز عملیات احداث پل معلق ترکیبی در این شهرستان، ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این طرح مهم، صنعت گردشگری در این خطه بیش از گذشته رونق گرفته و متحول شود.

باقر باقرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال به سال بر شمار مسافران و گردشگران سرعین شهر چشمه‌های بهشتی افزوده می‌شود و تامین زیرساخت‌های گردشگری متنوع برای این شهرستان ضروری است.

وی ادامه داد: پل معلق ترکیبی بر جذابیت‌های گردشگری سرعین خواهد افزود.

وی شمار گردشگران سال گذشته سرعین را حدود هشت میلیون نفر اعلام کرد و گفت: امسال حضور حدود ۶ میلیون گردشگر ثبت شده است و تا پایان سال سرعین میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی دیگر خواهد بود.

وی پل معلق ترکیبی را از مصادیق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سرعین دانست و افزود: اتصال روستاهای هدف گردشگری به شهر سرعین، راهبرد فرمانداری برای توسعه گردشگری است و پروژه پل معلق ترکیبی نیز که در بالادست سرعین و تقریبا در دامنه‌ سبلان احداث می‌شود، برای شهرستان و روستاهای مسیر خود عمران و آبادانی به ارمغان خواهد آورد.

موانع گردشگری سرعین به سرعت برداشته می‌شود

باقرزاده با اشاره به اینکه برای تامین و تعریض مسیر دسترسی به پل معلق ترکیبی، از هم اکنون برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: با همکاری نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دستگاه‌های مختلف موانع گردشگری به سرعت برطرف می‌شود و به عنوان مثال مسیر منطقه گردشگری ویله‌دره که مقصد ۵۰ درصد گردشگران است در سال گذشته بهسازی و تعریض شد.

فرماندار سرعین گفت: مرحله نخست مسیر ارجستان به اردبیل که به علت سوانح رانندگی به جاده مرگ شهرت یافته بود، در حال تعریض ، آسفالت و روکش آسفالت است.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تبدیل تمام سیم‌های برق به کابل‌های خودگردان خاموشی در شهر گردشگرپذیر سرعین گزارش نشده است.

احداث پل معلق ترکیبی گردشگری سرعین را متحول می‌کند

او با اشاره به کمبود آب در برخی روستاها و تامین آب تعدادی روستای دیگر با تانکرهای آب افزود: در سال گذشته آب چهار روستا به صورت پایدار تامین شد و برای تامین آب چهار روستای دیگر با همکاری خیران پروژه‌ای با دورنمای تامین آب ۲۰ تا ۳۰ سال آینده اجرا می‌شود که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باقرزاده تصریح کرد: پیمانکار طرح‌های آبرسانی به روستاهای آتشگاه و بینمار سرعین به زودی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری تاریخی نیز با احداث پل معلق ترکیبی در جوار غار دست‌کند کنزق زمینه حضور پرشمار گردشگران در این پایگاه ملی گردشگری فراهم خواهد شد.

مرحله نخست پل معلق ترکیبی سرعین در ۱۲۱ روز تمام می‌شود

حسین عباسی‌نیا ، سرمایه‌گذار و مجری پل معلق ترکیبی سرعین نیز در خصوص این پروژه گفت: این پل سه طبقه نخستین پل ترکیبی ایران خواهد بود و سرمایه‌گذاری برای مرحله نخست آن یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده و برای تکمیل این مرحله طی ۱۲۱ روز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

این سرمایه‌گذار که پل‌های معلق دیگری نیز در مشگین‌شهر و هیر استان اردبیل احداث کرده است، پیش‌بینی کرد با بهره‌برداری از پل معلق ترکیبی سرعین، روزانه ۱۰ هزار گردشگر از آن بازدید کنند.

سرعین یکی از شهرهای گردشگری استان اردبیل است و به داشتن چشمه‌های آبگرم معدنی شهرت دارد و با فاصله کمی از شهر اردبیل در مسیر اردبیل به سراب واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha