مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- لزوم توجه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد به افزایش درآمدها، آغاز ساخت سرویس‌های بهداشتی در چشمه دیمه کوهرنگ و توقف خودروهای مخاطره آفرین از مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه است.

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم افزایش درآمدهای پایدار حوزه مدیریت شهری گفت: سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد تمامی کُدهای درآمدی خود را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی حیدری در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا باید برای فعال‌سازی درآمدهای پایدار، نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری در ستاد مرکزی و به‌ویژه در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد انجام شود.

وی افزود: افزایش درآمدها و شناسایی کُدهای جدید درآمدی، نظارت بر فاکتورهای خرید و کاهش معقول هزینه‌ها، وصول مطالبات به خصوص از کمیسیون ماده ۱۰۰، صنایع مستقر در شهرک صنعتی، دستگاه‌های اجرایی، اشخاص حقیقی و ممیزی املاک باید با جدیت بیشتری در اولویت شهرداری‌ شهرکرد قرار گیرد.

حیدری همچنین به کمبود امکانات، تجهیزات و اعتبارات حوزه مدیریت شهری به‌ویژه در شوراهای اسلامی و شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران با کمترین امکانات موجود تلاش می‌کنند تا زمینه رضایت‌مندی عمومی شهروندان و تسریع در روند توسعه همه‌جانبه را فراهم کنند که این مهم قابل قدردانی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تهیه طرح و بسته‌های سرمایه‌گذاری و نحوه دریافت تسهیلات بانکی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها، شهرداران، کارشناسان فرهنگی و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این دوره آموزشی که از سوی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی عملکرد شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها خواهد داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرایی شدن طرح‌های زیرگذر و روگذر در سطح شهرکرد با اولویت‌بندی اجرا در معابر دارای ترافیک بالا و رعایت اصل اولویت‌ها به کاهش مشکلات ترافیکی و روان‌سازی تردد خودروها کمک می‌کند.

مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

ماشاءالله ایزدی تاکید کرد: تسریع در روند اجرای طرح پیاده‌راه از میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) تا میدان امام‌زادگان دومعصوم (س) با هدف دسترسی مطلوب‌تر مردم به خدمات شهری ضروری است.

وی افزود: اجرای این پیاده‌راه در ایجاد آرامش، ارتقای سطح کیفی زندگی، بهبود فضای شهری، افزایش روحیه نشاط، بالا رفتن سطح تعامل‌های شهری، کاهش استفاد هاز وسایط نقلیه شخصی و رشد سرانه ورزش و پیاده‌روی شهروندان نقش‌آفرینی می‌کند.

ایزدی تصریح کرد: در همین راستا باید با بهره‌گیری از مشارکت کسبه بازار و با استفاده از آخرین فناوری‌‎های روز در حوزه شهرسازی شامل نماسازی، فضاسازی، اجرای فضای سبز و کف‌پوش خیابان و نصب نمادهای فرهنگی (اِلِمان‌ها) متناسب با فرهنگ مردم به زیباسازی و جذابیت شهر کمک کرد.

رییس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در تذکری به شهردار شهرکرد گفت: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی طرح‌های مدیریت شهری در محل اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

فرشاد چراغ‌پور تاکید کرد: اجرای این طرح به‌منظور آگاهی شهروندان از مشخصات و زمان شروع و پایان پروژه‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عملیات اجرایی ساخت سرویس بهداشتی در چشمه دیمه کوهرنگ آغاز شد

مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت سرویس بهداشتی دیمه شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

علیرضا جیلان تاکید کرد: سرویس بهداشتی دیمه شهرستان کوهرنگ در زمینی به‌وسعت ۱۸۰ متر مربع با ۲۰ چشمه ظرفیت ساخته می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این سرویس بهداشتی ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر اختصاص پیدا کرد.

جیلان تصریح کرد: برای ساخت سرویس بهداشتی دیمه شهرستان کوهرنگ از امکانات، تجهیزات، وسایل و مصالح نوین و بروز استفاده می‌‎شود.

وی یادآور شد: سرویس بهداشتی دیمه شهرستان کوهرنگ با هدف ارتقای رفاه عمومی مسافران و گردشگران تا ۶ ماه دیگر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

۵۲ دستگاه وسیله نقلیه به دلیل حرکات مخاطره آمیز در شهرکرد توقیف شد

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری از توقیف ۵۲ دستگاه وسیله نقلیه به دلیل حرکات مخاطره آمیز در هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد، عسگری با اعلام این خبر افزود: در هفته جاری و در جهت ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، با صدور دستورات قضایی و تلاش و همت پلیس راهور شهرستان، ۵۰ دستگاه موتور سیکلت و ۲ دستگاه خودرو بدلیل حرکات مخاطره آمیز توقیف فیزیکی شدند.

وی گفت:سرعت زیاد، حرکات نمایشی و لایی کشیدن و سبقت غیرمجاز از جمله تخلفات حادثه ساز رانندگان این خودروهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha