کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت درخور میزبانی رویداد های ورزشی کشور را دارد

یاسوج-ایرنا-ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور گفت: کهگیلویه وبویراحمد استانی چهار فصل با ظرفیت های طبیعی، گردشگری و امکانات مناسب ورزشی، توانایی شایسته میزبانی رویدادهای ورزشی کشور را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، "مهدی ابراهیم بای سلامی" روز دوشنبه اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های بسیار زیادی است که هر کدام به نوبه خود در خور بحث و تامل است و فراتر از سازمان آموزش و پرورش همدلی خوبی در سطح استان برای میزبانی مسابقات دانش آموزی وجود دارد.

ابراهیم بای سلامی ادامه داد: شاهد یکپارچگی و بسیج نیروها برای میزبانی این مسابقات در استان هستم و تمام برنامه ریزی ها متمرکز بر برگزاری مطلوب و شایسته این مسابقات است.

وی با اشاره به روند برگزاری مسابقات ورزشی هندبال دانش آموزان در شهر یاسوج بیان کرد: ۳۹ دوره مسابقات قهرمانی کشور در بخش هندبال پسران و ۳۳ دوره در بخش هندبال و طناب دختران در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است و همزمان پنج استان دیگر میزبان مسابقات در رشته های مختلف ورزشی است.

ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور با اشاره به کمیته های استعداد یابی افزود: پایه و اساس ورزش قهرمانی کشور از مدارس شروع می شود و استعداد های ورزشی از بین دانش آموزان شناسایی می‌شوند.

ابراهیم بای سلامی اضافه کرد: در همه مسابقات ورزشی از فدراسیون های مختلف دعوت میکنیم که با حضور کمیته های استعداد یابی در رقابت های ورزشی با نظارت و شناسایی دقیق استعدادهای ورزشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این مسابقات سه نفر از دوستان استعداد یاب از طرف فدراسیون هندبال کشور حضور دارند و تیمی که قهرمان شود با توجه به شرایط فدراسیون جهانی ورزش مدارس ISF به مسابقات بین المللی اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا،رقابت های ورزشی دانش آموزان ۲۰ استان سراسر کشور در ۲ رشته "هندبال" و "طناب زنی" با حضور یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، ناظر و داور به میزبانی شهر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شده و تا سوم شهریورماه ادامه دارد.

ورزش محبوب و قدرتی هندبال در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالیان اخیر روند روبه رشدی داشته و بنا به قول "مجید پارسایی" سرپرست تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشور تیم هندبال "فراز بام خائیز دهدشت" از سال ۹۸ تاکنون در همه رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوان و جوانان پسر ایران قهرمان کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی و برخورداری از آب و هوای چهار فصل و داشتن سرمایه های ورزشی و تیم هندبال کشوری از شرایط مناسب برگزاری رقابت های ورزشی مختلف در طول سال برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha