تاخیر در راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ استان مرکزی پذیرفتنی نیست

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تاخیر در راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ این استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و متولیان امر در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این مرکز اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک، افزود: تاخیر در راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در این استان نشان از ناکارآمدی دستگاه‌های دخیل دارد و سرقت تجهیزات این مرکز قبل از بهره‌برداری از آن پذیرفتنی نیست و بهزیستی باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی در واگذاری ساختمان این مرکز مجاهدت به خرج داد و زحمات زیادی کشیده شد تا توسط شهرداری اراک تجهیز شد، اما امروز شنیده می‌شود که ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات آن سرقت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اینکه کمپ ماده ۱۶ در این استان پس از ۲ سال پیگیری مستمر هنوز به نتیجه نرسیده، جای شرمندگی دارد.

نظری عنوان کرد: ماموران پلیس در راستای مبارزه با موادمخدر هر روز جان با ارزش خود را تقدیم می‌کنند اما هنوز کمپ ماده ۱۶ در این استان توفیقی نداشته است.

وی تاکید کرد: سرقت‌ها و خسارت‌های ایجاد شده در ساختمان کمپ ماده ۱۶ اراک بایدبا جدیت پیگیری شود زیرا این مرکز با پول بیت‌المال ایجاد شده است و سوال اینجا است که آیا از اموال خود هم به همین شکل نگهداری می‌کنیم؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: تاکنون نشست‌های مختلفی در خصوص ساماندهی وضعیت کمپ ماده ۱۶ در این استان برگزار شده اما فایده‌ای نداشته و این آخرین هشدار است که به دستگاه‌های مربوطه داده می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر از برنامه‌های اولویت‌دار در این استان است.

« اکبر شایسته‌فرد» افزود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران است و در این منطقه حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد و خطر افزایش اعتیاد در کارکنان این مراکز بالا است.

وی بیان کرد: از سال گذشته آموزش پیشگیری از اعتیاد در واحدهای صنعتی استان مرکزی آغاز شده و تاکنون جمعیت زیادی تحت آموزش قرار گرفته و در سال جاری نیز سرعت بیشتری به خود گرفته است.

دبیر شوری هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: آموزش‌ها در جمعیت روستایی استان نیز با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این نشست گفت: برای ایجاد کمپ ماده ۱۶ در این شهر ۲ سال دوندگی شبانه‌روزی شد و یک مدرسه در ابتدای جاده مرزیجران برای تجهیر به شهرداری اراک واگذار شد.

«پیمان عین‌القضات» افزود: این مدرسه یک خرابه بود و شهرداری هزینه‌های زیادی در این خصوص متحمل شد و پس از تکمیل برای بهره‌برداری به بهزیستی واگذار شد اما متاسفانه حدود ۱۰ میلیارد ریال از وسایل و تجهیزات این مرکز از جمله درب و پنجره‌ها، حفاظ پنجره‌ها، لامپ و شیرآلات به سرقت رفته و به واسطه این امر خسارت‌های زیادی در ساخت و ساز انجام شده نیز وارد کرده است.

وی بیان کرد: این مرکز با پول بیت‌المال تجیهز شده و بهزیستی در این راستا کم کاری کرده و از امانت به خوبی نگهداری نکرده و باید پاسخگو باشد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان هنوز کمپ ماده ۱۶ فعال نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha