نرم افزار جمع‌آوری پسماندهای خشک در زنجان آغاز به کار کرد

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: نرم افزار «به‌روب» با هدف تفکیک زباله‌ها در مبدا و جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر زنجان آغاز به کار کرد.

علیرضا فیروزفر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «به‌روب» یک نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) برای جمع‌آوری پسماندهای خشک از مبدا است که با همکاری شهروندان برای تفکیک و جمع آوری زباله‌های خشک و تر از منزل اقدام می کند.
وی تصریح کرد: شهروندان با ثبت درخواست در این نرم افزار، زباله را به مامور بهروب در جلوی درب منزل تحویل می دهند و در ازای آن پول یا امتیاز برای پرداخت عوارض دریافت می‌کنند.
شهردار زنجان افزود: از مهمترین مزایای این برنامه می‌توان به تسریع در خدمت رسانی به شهروندان در مورد جمع‌آوری مواد خشک قابل بازیافت، افزایش سرانه تفکیک از مبداء شهر زنجان و بهبود سیمای شهر با حذف زباله گردها اشاره کرد.
وی با تأکید بر وارد کردن فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید به عرصه‌های مدیریت شهری، افزود: باید شهروندان را برای داشتن شهری پاک مبتنی بر پایه‌های انسان محور تشویق کنیم و زمینه‌های تحقق آن را نیز فراهم نماییم.
شهردار زنجان گفت: شهروندان می‌توانند با جدا سازی زباله‌ها، پسماندهای خشک را جمع‌آوری و از طریق این نرم افزار، محل تحویل را تعیین کنند تا ماموران به آنها مراجعه نمایند و ضمن پرداخت هزینه، پسماندها را از آنها خریداری کنند.
فیروزفر با بیان اینکه نرم افزار «به‌روب» در تلفن همراه قابل نصب است و شهروندان با نصب آن می‌توانند درخواست تحویل زباله‌ها را ثبت کنند، افزود: زنجان دوازدهمین شهر در حوزه جداسازی پسماند است.
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان نیز در این باره گفت: میزان تولید روزانه زباله در زنجان ۴۵۰ تن است.
سحر حدیدیان با اشاره به راه‌اندازی نرم افزار «به‌روب»، افزود: این برنامه ابتدا به صورت آزمایشی فعالیت خواهد کرد و علاوه بر آن به دنبال ایجاد لندفیل هم هستیم که طرح مطالعاتی آن توسط مشاور در حال انجام است.
وی در خصوص فعالیت زباله‌گردها در سطح شهر، گفت: برای به کارگیری این افراد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، چون تفکر آنها با مدیران شهرداری متفاوت است و به دلیل منافع تجاری خود، راضی به همکاری با ما نمی‌شوند.
حدیدیان افزود: راه‌اندازی نرم افزار مربوط، موضوع تفکیک زباله‌ها را نهادینه خواهد کرد و در کنار آن به شهروندان نیز آموزش های لازم را ارایه می دهد.
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان اضافه کرد: خوشبختانه راه‌اندازی لندفیل برای جمع آوری زباله در ۵۰ درصد شهرها جواب داده است و اکثر شهرهای اجرا کننده آن، راضی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha