۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85207909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاله با ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به استقبال هفته دولت می‌رود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق استان گلستان با تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: در این هفته ۶۳۴ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار تقریبی چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: از مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی کلاله ۱۰۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال عمرانی و ۵۳۸ پروژه آن اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی بابیان اینکه با افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی کلاله برای ۶۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود، اضافه کرد: تمامی پروژه های اقتصادی این شهرستان در هفته دولت افتتاح و در بخش عمرانی نیز ۸۷ پروژه افتتاح و ۱۹ طرح هم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شیبک، طرح های آبرسانی، آسفالت راه روستایی، فضای آموزشی، واحد تولیدی و مسکن روستایی را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی و شروع ساخت ساختمان اداری شرکت گاز شهر فراغی را  مهمترین طرح کلنگ‌زنی این شهرستان در هفته دولت برشمرد.

فرماندار کلاله همچنین گفت: از نظر تعداد پروژه های هفته دولت، امسال ۵۰ درصد و از نظر اعتباری ۱۶۰ درصد نسبت به هفته دولت سال قبل افزایش دارد.

وی به اعتبارات تملک دارایی کلاله در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال افزون بر هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای این شهرستان مصوب شده که در مقایسه با سال قبل ۳۷ درصد افزایش دارد.

شیبک اضافه کرد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کلاله در سال جاری حوزه آبرسانی با ۲۷۰ میلیارد ریال، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۷۰ میلیارد ریال، بنیاد مسکن ۱۴۹ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی ۱۴۴ میلیارد ریال و نوسازی مدارس ۱۲۸ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را دارند.

فرماندار کلاله همچنین گفت: توسعه ناحیه صنعتی این شهرستان به مساحت ۱۸ هکتار که ۱۳.۵ هکتار آن نهایی شده از طرح های محرک و توسعه‌ ای کلاله است که ۱۲۰ میلیارد ریال برای آن از منابع استانی اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: قرار است ۳ تا ۴ برابر این اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی گلستان و از منابع ملی جذب و صرف آماده سازی زمین الحاقی برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان سال محقق شود.

شیبک همچنین از جذب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی توسط ۱۲ دستگاه اجرایی کلاله در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری که سهم این شهرستان در مجموع سه هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بود تاکنون ۲۴ درصد آن تخصیص یافته است.
وی به سهمیه اشتغال کلاله در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: از تعهد هزار و ۴۴۷ نفری اشتغال این شهرستان تاکنون ۴۶۶ نفر معادل ۳۲ درصد محقق شده است ضمن اینکه درسال گذشته ۲ هزار و ۱۵۹ شغل‌ در کلاله ایجاد شده که ۱۰۶ درصد تعهد بود.

فرماندار کلاله همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف از جمله مسکن شهری و روستایی و نهضت‌ ملی مسکن، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهادکشاورزی، شهرداری، برق و راه و شهرسازی، گفت: در همه این بخش ها علاوه بر تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب اقدامات عمرانی خوبی هم در دولت سیزدهم انجام شده است.

شیبک به طرح آبرسانی کلاله هم اشاره کرد و گفت: در این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۹۱ شروع شده بود تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی افزود: در دولت سیزدهم و با توجه به‌ تنش شدید آبی کلاله، این طرح مورد توجه دولت و استاندار و مدیران گلستان قرار گرفت و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته که پیشرفت فیزیکی پروژه رو از ۳۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش داد.

شیبک با عذرخواهی از مردم کلاله بخاطر مشکل کم آبی و قطع آب در این شهر گفت: انشاالله در هفته دولت سه حلقه‌ چاه آب که حفر و تجهیز شده با دبی تقریبی ۵۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار خواهد شد و بخشی از کمیود آب آشامیدنی را رفع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در این جلسه برخی مدیران دستگاه های اجرایی کلاله و معاونین فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha