۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85209833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ محموله کمک‌های مردمی موکب بقیةالله  ملایر به کربلا ارسال شد

همدان- ایرنا- دبیر اجرایی موکب بقیةالله ملایر گفت: ۱۲ محموله کمک‌های مردمی شامل خودروهای سبک و سنگین و اقلام مود نیاز به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، توسط این موکب به کشور عراق ارسال شد.

"صابر بیات" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نخستین محموله کمک‌های مردمی موکب بقیه‌الله ملایر است که شب گذشته از مصلی حضرت ابوالفضل(ع) راهی کشور عراق شد.

وی افزود: از زمان اعلام و اطلاع‌رسانی ارائه کمک‌ها و نذورات مردمی به موکب بقیه‌الله، تاکنون حدود ۲۰ میلیارد ریال اقلام مختلف و نذورات جمع‌آوری و با ۱۲ خودرو سبک، سنگین و یخچال‌دار بارگیری شد.

دبیر اجرایی موکب بقیه‌الله ملایر این اقلام را شامل انواع مواد غذایی پ وسایل مورد نیاز عنوان کرد و گفت: موکب بقیه‌الله ملایر از چهارم شهریور فعالیت خود را در کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین آغاز می‌کند و تا ۲ روز بعد از اربعین نیز دایر است.

بیات یادآور شد: علاوه بر این اقلام، برای اسکان زائران وسایل و نیازهای موکب به صورت امانت تهیه و به کربلا ارسال شده که در این راستا دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و مردم کمک‌های خود را ارسال کردند.

وی همچنین گفت: ۱۵۰ نفر در حرفه‌های مختلف همچون آشپز، پزشک، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدماتی و فرهنگی موکب بقیه‌الله را همراهی می‌کنند و همچنین ۶ روحانی نیز در موکب حضور دارند.

دبیر اجرایی موکب بقیه‌الله ملایر ضمن تقدیر از مشارکت مردم در برپایی این موکب، خواستار کمک‌ها و نذورات بیشتر مردم در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی شد و گفت: این موکب روزانه به ۷۰۰ تا یک‌هزار نفر اطعام دهی دارد و ایام شلوغ و پیک، خدمات‌دهی به چهار هزار نفر نیز می‌رسد.

بیات تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقلام همچون یخ و گازوئیل باید از کشور عراق تهیه شود، از مردم تقاضا داریم کمک‌ها و نذورات خود را به صورت نقدی نیز به این موکب اهدا کنند.

وی همچنین یکی از نیازهای این موکب را ماشین‌های یخچال‌دار عنوان کرد و افزود: کسانی‌که ماشین‌های یخچال‌دار دارند، در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران امام حسین(ع) باشیم.

به گزارش ایرنا؛ موکب بقیه الله اولین موکب برون‌مرزی شهرستان ملایر است که در فاصله ۱۹۰۰ متری حرم امام حسین(ع) در کربلا برپا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha