۲۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در کشکوییه رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح شد

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال پروژه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بخش کشکوییه رفسنجان افتتاح یا عملیات اجرای آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حسین رضایی، روز سه شنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های بخش کشکوئیه رفسنجان افزود: ۹۳۰ پروژه در هفته دولت در این شهرستان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه پروژه های اشتغالزا برای ما مهم هستند اظهار داشت: ۲ کارخانه در ناحیه صنعتی کشکوییه اجرا می شود و بیش از ۸۰۰ نفر جذب این پروژه ها می شوند.

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر بیکار در این شهرستان داریم لذت با اجرای این طرح های اشتغالزا نرخ بیکاری کاهش می یابد.

جزییات طرح های کشکوییه رفسنجان

رضایی عنوان کرد: عملیات احداث یک طرح کشاورزی تحت عنوان گلخانه هیدروپونیک در علی آباد شهید کشکوئیه آغاز شد که قرار است در زمینی به مساحت هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شود.

وی افزود: در این طرح هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال به کار خواهد رفت و البته برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می شود ضمن اینکه ظرفیت تولید سالانه آن هم ۵۰۰ تن صیفی جات‌ خواهد بود.

فرماندار رفسنجان در ادامه آغاز عملیات احداث کارخانه کود و سم توسط جوان محمد منگالی گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع با اشتغالزایی برای ۲۵ نفر و هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد ریال احداث می شود که در پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: طرح دیگر که امروز کلنگ زنی شد تولید عایق و ایزوگام با کیفیت است که توسط جوان محمود عباسی قرار است با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی یک سال اجرا می شود.

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در کشکوییه رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح شد

به گفته رضایی، در قالب این طرح با مساحت ۹ هزار متر مربع قرار است برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شود.

وی عنوان کرد: همچنین عملیات اجرای طرح مجتمع آب آشامیدنی کشکوییه هم با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمان آغاز شد البته این طرح شامل ۱۶ کیلومتر خط انتقال و مخزن هزار متر مکعبی خواهد بود که در زمان ایجاد بحران، امکان تبادل آب بین تمام چاه های آب آشامیدنی فراهم می شود تا آب هیچ روستایی به قطعی برخورد نکند.

رضایی با اشاره به افتتاح بوستان رضوی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از کلنگ زنی پارک دئفه رضوی هم با اعتبار پیش بینی شده ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: در محمودآباد کشکوئیه هم طرح احداث مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با هزینه ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی گفت: این مجموعه ورزشی شامل زمین والیبال، زمین تنیس، پیاده رو، فضای سبز، پارک بازی برای کودکان است که در سه فاز در طول سه سال احداث می شود.

بخشدار کشکوییه نیز در این آیین با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح در این بخش ابراز داشت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح های روستایی شامل ۴۲ هزار متر مربع آسفالت، ۱۶ هزار مترمربع جدول گذاری و پنج هزار متر مربع سنگفرش صرف شده است.

علیرضا غلامحسینی افزود: در شریف آباد کشکوئیه طرح بهداشتی تحت عنوان مرکز خدمات جامع سلامت در زمینی به مساحت ۶۲۰ متر مربع با همکاری علوم پزشکی رفسنجان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه جمعیت پنج هزار نفر اهالی شریف آباد می توانند از خدمات درمانی این مرکز بهره مند شوند تصریح کرد: عملیات احداث مرکز خدمات جامع شهری دیگری هم در کشکوییه در زمینی به مساحت ۶۲۰ متر مربع آغاز شد.

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در کشکوییه رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح شد

غلامحسینی همچنین گفت: طرح دیگر که کلنگ زنی شد نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ کیلوواتی در شریف آباد بود که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و هزینه ۵۰ میلیارد ریال توسط خانم مهناز السادات میرزابیگی احداث می شود.

وی بیان کرد: قرار است سالانه در این نیروگاه ۴۰۰ مگاوات برق تولید و وارد مدار برق کشکوئیه شود.

بخشدار کشکوییه همچنین در افتتاح طرح ۱۰ هزار متر مربعی آسفالت روستای عباس آباد امین هم گفت: بخشی از هزینه این طرح توسط دهیاری تامین و بخشی از آن هم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان پرداخت شده است.

در ادامه کلنگ احداث ساختمان اداره گاز کشکوئیه هم به زمین زده شد که به گفته رییس اداره گاز شهرستان رفسنجان هزینه خرید ملک و ساخت و ساز اداره هم ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد.

محمدرضا رهبر مقدم افزود: این اداره قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۹ متر مربع در یک سال آینده احداث شود البته در منطقه کشکوییه ۶ هزار و ۶۰۰ مشترک گاز وجود دارد.

۱۵ میلیارد تومان پروژه های شهرداری کشکوئیه افتتاح شد

اصغر کریمی شهردار کشکوییه نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در این شهر اجرا شد که شامل ۱۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت، سه هزار متر مربع سنگفرش معابر شهری، ۱۵ هزار متر مربع جدول گذاری است.

وی از دیگر این طرح ها به نصب نمادها در نقاط مختلف شهر از جمله المان وحدت و قرآن کریم و نیز چمن مصنوعی یاد کرد و افزود: بهسازی و تکمیل ۲ پارک بانوان و شهدای گمنام هم جزو این پروژه ها هستند که مورد بهره برداری قرار گرفتند.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha