هفت و نیم میلیون اصله نهال در لرستان تولید شد

۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبر: 85215842
هفت و نیم میلیون اصله نهال در لرستان تولید شد

خرم آباد - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: هفت و نیم میلیون اصله نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از پارسال تاکنون توسط دولت و با مشارکت مردم در استان تولید شده است.

"احسان سهرابی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهمیه لرستان در طرح مردمی تولید یک میلیارد درخت در کشور، ۳۰میلیون اصله طی چهارسال بوده است که در این راستا هر سال تولید هفت و نیم میلیون اصله نهال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان قرار دارد.

سهرابی عنوان کرد: طرح مردمی تولید درخت، با تکیه بر مشارکت مردم و ظرفیت اعتبارات استانی انجام می گیرد که پارسال برای این طرح مبلغ ۴۵میلیارد ریال از اعتبارات استانی اختصاص یافت اما هنوز تخصیص داده نشده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه "سلسله" پیشروترین شهرستان در تولید نهال بوده است تصریح کرد: آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز باعث شده است تا پارسال تولید سه و نیم میلیون اصله نهال به تنهایی در این منطقه صورت گیرد.

هفت و نیم میلیون اصله نهال در لرستان تولید شد

سهرابی ادامه داد: در این طرح گونه های جنگلی و گونه های ۲ منظوره( مثمر و جنگلی) کاشت می شود که گونه های ۲ منظوره شامل گردو، بادام و پسته هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان پلدختری در اجرای این طرح نیز تاکنون مشارکت بسیار چشمگیری داشته اند، عنوان کرد: اکثر بانوان روستایی شهرستان پلدختر محوطه منازل خود را به تولید نهال اختصاص داده و این کار خود را به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح کرده اند.

سهرابی با اشاره به اینکه پارسال در شهرستان پلدختر یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشت شده است عنوان کرد: در روزهای اخیر نیز " علی علیزاده" رییس موسسه جنگل ها و مراتع کشور و رییس کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای بررسی ابعاد ملی این طرح و تشکیل کمیته علمی از برخی نهالستان های شهرستان های مختلف استان بازدید داشت که روند پیشرفت طرح و تولید نهال در این استان را مثبت ارزیابی کرد.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تنها مختص کشور ایران نیست بلکه به کل دنیا با اسامی مختلف تعلق دارد، بر اساس این طرح قرار است تا پایان سال ۲۰۳۰ یکهزار میلیارد درخت تولید و کاشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha