۷۵ درصد مطالبات گندم کاران سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۷۵ درصد از مطالبات گندمکاران استان تا ۱۳ شهریور با احتساب اعلام اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول، از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شد.

عبدالرحیم تحصیلی روز پنجشنیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید ۱۱۵ هزار ریال خریداری می‌شد که چندی بعد دولت قیمت خرید را به ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش داد.

وی بیان کرد: از زمان برداشت تا کنون ۷۵ هزار و ۹۸۰ تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: اکنون هشت و ۵۷۷ میلیارد ریال برابر با ۷۵ درصد از مطالبه گندمکاران استان سمنان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید به ارزش هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۹۸ و نیم درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید ۱۱۵ ریال پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در زمان اوج برداشت گندم ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال بود و اکنون ۲ مرکز ملکی در شهرهای سمنان و شاهرود فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم تا این لحظه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های میامی در شرق استان و گرمسار در غرب استان است.

امسال خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با اصلاح قیمت از سوی دولت از ۱۱۵ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha