۳۶ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در استان سمنان آماده شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۳۶ کلاس درس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای نظام تعلیم و تربیت در این استان آماده‌سازی شد.

امیرحسین قزوینیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۶ کلاس درس در قالب ۱۴ طرح طی نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تکمیل و برای سال تحصیلی جدید مهیا شده است.

وی یادآور شد: برای این ۱۴ طرح آموزشی و پرورشی با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شد که ۴۲ درصد آن توسط خیران مدرسه‌ساز تامین و تقبل شد و تا یکم مهر امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

این مسوول به دیگر طرح‌های عمرانی اجراشده از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اشاره و اضافه کرد: حدود ۸۰ هزار متر مربع آسفالت به منظور محوطه‌سازی در مدارس انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۴ کلاس درس در قالب ۱۸ طرح با زیربنای بیش از ۲۰ هزار مترمربع و با برآورد هزینه‌ای برابر با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تحویل می‌شود که از بابت تعداد کلاس درس در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی دارد.

۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکصد فضای آموزشی استان سمنان تحصیل می کنند و میزان مدارس نیازمند تخریب و نوسازی در این استان حدود ۶۰ درصد عنوان می شود؛ به طوری که ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ۲ هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان اعتبار دارد.

خیران مدرسه‌سازی در تکمیل طرح‌های آموزشی نظام تعلیم و تربیت در استان سمنان نقش اساسی دارند به طوری که در ساخت و تکمیل حدود نیمی از طرح‌ها مشارکت خیران مشهود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha