۱۹۰ دانشگاه و موسسه به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شدند

تهران- ایرنا- مدیرکل فناوری اطلاعات و فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا امروز ۱۹۰ دانشگاه و موسسه از جمله دانشگاه های دولتی، با بیش از ۴۴۰ سامانه به سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمد هادی زاهدی روز سه‌شنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: در مجموعه وزارت علوم سه کلان پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی، پایگاه اطلاعات پایه و مدارک تحصیلی و آموزش عالی هوشمند تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بدنبال تحقق آموزش هوشمند عالی هستیم، گفت: در چند ماه گذشته پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی را راه اندازی کردیم و با همراهی دانشگاه‌های کشور و اهتمام روسای دانشگاه‌ها و همکاران ما در حوزه مشاوران اطلاعات دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم، تمامی دانشگاه‌های دولتی به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند تا این خدمت ماندگار در آموزش عالی در دولت مردمی سیزدهم به یادگار بماند.

زاهدی ادامه داد: البته سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل اهمیت داده‌ها و بحث حکمرانی داده، قرار شده است مسئولیت اتصال را خود را به سازمان فناوری اطلاعات بر عهده گیرد و با تعامل خوب سازمان سنجش با آنها، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی گفت: علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، تمام دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، تعداد زیادی از پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی به این پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شده‌اند.

زاهدی با بیان اینکه چهار پارک علم و فناوری هم به این سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده اند، تصریح کرد: تا امروز ۱۹۰ دانشگاه و موسسه با بیش از ۴۴۰ سامانه به این سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند.

وی گفت: همانطور که در رهنمودهای رییس جمهور و وزیر علوم بارها اشاره شد هر خدمتی که در آموزش عالی برای راحتی فرزندان و آینده سازان میهن انجام می‌شود شیرینی خدمت را ملموس‌تر می‌کند و این رویکرد دولت سیزدهم در ارائه خدمات شفاف بر خط همین طور افزایش رضایت مندی مردم و ارتقای سطح اعتماد عمومی ستودنی است.

زاهدی با بیان اینکه موضوع حاکمیت و حکمرانی داده اولویت‌های وزارت علوم و این اداره کل است، گفت: با گذار از فراز و نشیب‌های مختلف با همه توان و با کار جهادی و عالمانه همکاران در حوزه فناوری اطلاعات تلاش کرده‌ایم با ارائه خدمات با کیفیت و همراه با رضایت ذینفعان که قشر عمده آن جوانان و دانشجو هستند بتوانیم امید و انگیزه را به این نسل پاک و هوشمند تزریق کنیم.

به گزارش ایرنا، اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی،پژوهشی و فناوری که از روز دوشنبه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز شد، امروز پایان می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha