۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85232025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه‌ هزار میلیارد ریال طرح محرومیت‌زدایی در کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: طی یکسال گذشته سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی استان هزینه شده که ۹۵۰ میلیارد ریال آن به سال جاری اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار امان‌الله گشتاسبی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سنندج، اظهار کرد: این طرح ها در ۲ بخش عمرانی و غیرعمرانی شامل تهیه جهیزیه و بسته‌های معیشتی و آموزشی، جهاد آبرسانی طرح های عام‌المنفعه، مدرسه سازی، ساخت مسجد، خانه عالم و پل و دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه همزمان با چهل و سومین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک هزار و ۶۲ برنامه در ۱۲ سرفصل با ۶۱ عنوان اجرایی می‌شود، افزود: ۱۳۵ برنامه از این تعداد شاخص است و بصورت متوسط روزانه ۲ برنامه شاخص در هر شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به برگزاری ۱۲ ویژه برنامه شاخص استانی اشاره کرد و گفت: همایش سراسری پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی مستقیم مقام معظم رهبری، رژه حماسی نیروهای مسلح، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با روحانیون و علمای شاخص و تاثیرگذار و ائمه جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، همایش پیاده‌روی خانوادگی، همایش بانوان دفاع مقدس، افتتاح طرح های محرومیت‌زدایی، شرکت فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌های زنده تلوزیونی، اجتماع بزرگ جوانان و نوجوانان گام دوم انقلاب، بازسازی عملیات آزادسازی سنندج و نواختن زنگ مقاومت در مدارس از جمله این برنامه‌هاست.

نقش کردستان در جنگ شایسته بهترین قدردانی

سردار گشتاسبی با اشاره به اینکه کردستان در طول دوران دفاع مقدس و عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش اساسی در مبارزه با ضد انقلاب داشت، افزود: برای تجلیل از مقام شهدا، ایثارگران و جانبازانی که از جان خود در گذشتند تا انقلاب پابرجا بماند، باید شایسته عمل کرد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس در زمانی شکل گرفت که انقلاب نوپای اسلامی در حال سازماندهی خود بود و مردم به رهبری امام خمینی (ره) خود را از ظلم جور و ستم استکبار رها کرده بودند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: دشمنان، انقلاب اسلامی مردم ایران را نپذیرفتند و با شکل دادن توطئه جنگ هشت ساله در همه ابعاد اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی و نظامی با ملت ایران وارد جنگ شدند تا انقلاب را منحرف کنند.

سردار گشتاسبی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران از همه اقوام مجاهدت کردند و انقلاب خود را با توکل به خدا و رهبری امام خمینی حمایت کردند، افزود: این ملت توانست صحنه جنگ را به نفع خود در سخت‌ترین شرایط سوق دهد و پیروز میدان شود.

وی اضافه کرد: حامیان رژیم بعث فکر می‌کردند طی یک هفته انقلاب اسلامی را سرنگون می‌کنند ، ولی خداوند صحنه را برگرداند و کشورهای حامی صدام شکست خوردند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تاکید کرد: به فرموده امام خمینی (ره) جنگ نعمتی شد تا ملت ایران هویت خود را بازیابی و آماده پذیرش سخت‌ترین شرایط شود و شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی خود را همچنان حفظ کند.

سردار گشتاسبی با بیان اینکه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برگ زرینی به نام دفاع مقدس شکل گرفت تا الگویی برای همه ملت‌های آزاده باشد، اضافه کرد: این انقلاب و دفاع مقدس به همه آحاد مردم و اقوام ایرانی تعلق دارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس ادامه داد: هرچه برای تبیین این حماسه بزرگ تلاش کرده و در این حوزه مجاهدت کنیم باز هم تلاش بیشتری لازم است.

وی گفت: امروز در اوج اقتداریم و دشمنی دنیای استکبار هم به دلیل ایستادگی مردم است.

جهاد تبیین رسالت خبرنگاران

به گفته سردار گشتاسبی، رسالت اصحاب رسانه در هر نظام و کشوری شایسته‌ترین و حساس‌ترین وظایف است که خبرنگاران تلاش می‌کنند با اقدامات میدانی خود هر آنچه را که برای موفقیت یک نظام لازم است، انجام دهند.

وی کار خبرنگاران را جهادی دانست که اگر به خوبی تبیین توجه و حمایت شود، اقدامی اثربخش و مفید خواهد بود.

شکست دشمن در توطئه یک ساله

ایجاد یأس و ناامیدی در بین ملت دیگر مطلبی بود که فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به آن اشاره کرد و افزود: دشمنان در یکسال گذشته برای ایجاد آشوب و بحران با هر آنچه که در توان داشتند، به میدان آمدند و تلاش کردند تا مردم را دچار مشکل کنند، ولی شکست خوردند.

سردار گشتاسبی ادامه داد: دشمن با عملیات روانی پیچیده در کردستان می‌خواست تا برای مردم مشکل ایجاد کند، ولی مأیوس شد و به تقویت و استحکام وحدت و همدلی ملت ایران کمک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha