۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85233411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساوه ۱۵ طرح توسعه زیرساخت های آموزشی در حال ساخت دارد

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه گفت: هم اکنون در این شهرستان ۱۵ طرح توسعه زیرساخت‌های آموزشی ویژه مدرسه‌های شهری و روستایی دارد.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: این طرح های زیرساختی در نقاط مختلف شهرستان در زیر مجموعه مدیریت های آموزش و پرورش در حال ساخت است که با پایان آنها علاوه بر برخی امکانات از جمله نمازخانه و کتابخانه مدارس، ۱۰۰ کلاس درس به تعداد ظرفیت مدارس اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان به علت رشد جمعیت و مهاجر پذیری همواره درگیر مشکلات زیرساختی است افزود: انتظار است مدیران و مسوولان آموزش و پرورش با همکاری مجمع خیران از ظرفیت صنایع این شهرستان بیش از گذشته برای رفع این مشکلات گام بردارند.

فرماندار ویژه ساوه افزود: برای رفع این مشکلات نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات ویژه ای برای خرید اراضی با کاربری آموزشی در نقاط مختلف شهر برای احداث مدارس مصوب شده است.

وی با همکاری آموزش و پرورش و بخش خصوصی سعی شده امسال بحث سرویس مدارس مدیریت شود و انتظار داریم که مدیران مدارس نیز با همکاری اولیا و مربیان بتوانند کمک حال ما در رفع این مشکلات باشد.

ساوه ۱۵ طرح توسعه زیرساخت های آموزشی در حال ساخت دارد
شورای اموزش و پرورش ساوه

کمبود ۳۰۰ معلم در آستانه آغاز سال تحصیلی در ساوه

مدیر آموزش و پرورش ساوه هم در این شورا با اشاره به اینکه نام نویسی مدارس این شهرستان از خرداد شروع شده و تا کنون تمام دانش آموزانی که کارنامه قبولی در خرداد ماه داشته اند انجام و تقسیمات کلاس های آنان نیز انجام شده است.

«اصغر قراخانلو» یادآور شد: ثبت نام قبول شدگان شهریور نیز در حال انجام است و در فرصت باقی مانده نهایی می شود.

وی یادآور شد: این شهرستان از لحاظ نیروی انسانی به علت نابسامانی در نقل و انتقالات معلمان براساس چارت سازمانی حدود ۳۰۰ نیرو کم دارد که مقرر شده از محل استخدامی های جدید بیش از ۵۰ درصد این نیاز مرتفع شود.

مدیرآموزش و پروش ساوه گفت: ۵۰ درصد باقی مانده نیز از محل خرید خدمت همکاران شاغل و بازنشسته تامین می شود که انتظار داریم تا اواسط مهرماه تمام این مشکلات مرتفع شود.

۶۰۰ دانش آموز فنی و حرفه ای شهرستان بلاتکلیف هستند

وی با اشاره مشکلات کمبود فضای فیزیکی از دیگر چالش های پیش پای مدیریت اموزش و پرورش این شهرستان است افزود: هم اکنون تراکم کلاس های این شهرستان در تمام مقاطع از میانگین کشوری بالاتر بوده و برای جبران کاستی ها به دنبال بکارگیری برخی ابنیه واجد شرایط به عنوان مدرسه هستیم.

قراخانلو افزود: هم اکنون حدود ۶۰۰ دانش آموز ورودی جدید به رشته های فنی و حرفه و کاردانش بلا تکلیف هستند که با ایجاد رشته های جدید و تقسیم بین رشته های بدون واحدهای کارگاهی مشکلات انان نیز تا اول هفته آینده مرتفع می شود.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی بوده که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha