استاندار کرمانشاه از ۲ خانواده شهید اهل حق و تسنن تجلیل کرد

کرمانشاه - ایرنا - محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه با حضور در منزل شهید علی احمد درویشی زاده بسیجی فقید اهل سنت و شهید سهراب پروخته بسیجی اهل حق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان، از ایثار و صبوری خانواده ایثارگران تجلیل کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ شهید علی احمد درویشی زاده متولد ۱۳۱۷ از نیروهای بسیجی در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۶۲ حین انجام ماموریت بر اثر اصابت گلوگاه ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

صحرایی در این دیدار با اهدای لوح از همسر شهید درویشی زاده تجلیل کرد.

شهید سهراب پروخته هم متولد سال ۱۳۴۸ در سن ۱۴ سالگی حین انجام ماموریت طی درگیری با ضد انقلاب به شهادت رسید.

استاندار کرمانشاه در این دیدار با اهدای لوح از مادر شهید تجلیل کرد.

استاندار کرمانشاه از ۲ خانواده شهید اهل حق و تسنن تجلیل کرد

استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم میهن کرده است؛ همچنین ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال نشانه مقاومت مردم این استان  در مقابل اهریمن است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر صورت گرفت و شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند.

۶۵ درصد مردم کرمانشاه شیعه، نزدیک به ۲۵ درصد اهل تسنن و ۱۰ درصد اهل حق هستند که با همدلی و همگرایی دوشادوش یکدیگر در دفاع مقدس نقش آفرینی داشتند.

بر پایه گزارش دیگری ؛ استاندار کرمانشاه همچنین در پیامی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهنگیان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و تمامی رهپویان طریق دانش و معرفت تبریک گفت.

در پیام محمدطیب صحرایی» آمده است: همزمانی آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه با هفته پُرحماسه و افتخارآمیز دفاع مقدس، تقارنی خجسته است و امید می رود که سال تحصیلی جدید مملو از نشاط و دستاوردهای بزرگ علمی در کنار یاد و راه شهدا و ایثارگرانی باشد که از بهترین داشته های خود برای آرامش، امنیت، پیشرفت و اقتدار کشور گذشته اند.

استاندار کرمانشاه افزوده است: بی شک اگر خواهان ایران و کرمانشاهی آبادتر، مقتدرتر و افتخارآمیزتر هستیم، هیچ راهی جز تلاش و جهاد در مسیر علم و دانش نداریم. باید با ایمان و توکل راسخ به پروردگار متعال، شبانه روز بیاموزیم و بکار ببندیم و در عین حال از توطئه و حیله بدخواهان و دشمنان این سرزمین برای عقب نگه داشتن ایران، غفلت نکنیم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ فرهنگی شاغل در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۱۶ هزار کلاس درس امسال سال تحصیلی را از اول مهر آغاز کردند.

استاندار کرمانشاه: حمل و نقل دانش‌آموزان باید در نهایت ایمنی انجام شود

گزارش دیگری حاکیست؛ استاندار کرمانشاه با تاکید بر خدمات رسانی به دانش آموزان در نهایت ایمنی و توجه به سلامت آینده سازان تاکید کرد: هرگونه اقدام جاده‌ای و درون شهری باید سلامتی، ایمنی و رفاه بیشتری برای هم استانی‌ها و مسافران به دنبال داشته باشد.

محمدطیب صحرایی در شورای ترافیک استان کرمانشاه به اقدامات صورت گرفته در نوروز امسال و اربعین برای کاهش سوانح جاده ای در استان اشاره و تصریح کرد: جا دارد از اقدام صورت گرفته برای کاهش سوانح جاده ای و  به تبع آن کم شدن خسارات و تلفات تقدیر کنیم و امیدواریم این روند کاهشی تداوم یابد.

وی تصریح کرد: در جریان خدمت گزاری به زائرین سیدالشهدا (ع) و اربعین امسال اقدامات خوب و اثربخشی در استان با همکاری و همیاری نهادهای مردمی و دولتی کرمانشاه شکل گرفت و باعث شد آیین اربعین آبرومندانه برگزار شود.

وی توجه به احداث چند مسیر ترددی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باوجود اقدامات خوب انجام شده چند نقطه پرتردد به توجه بیشتری نیاز دارد و یکی از آنها مسیر سنقر به بیستون است و جا دارد فرمانداران شهرستان‌های صحنه، هرسین و سنقر با همکاری و جدیت بیشتر به نتیجه بهتری برسند.
وی بر اتمام ساخت بزرگراه کربلا در محورهای سرپل ذهاب تا قصرشیرین تاکید و با تصریح بر اینکه ایمنی و سلامت مردم استان کرمانشاه دائماً مورد صیانت باشد، گفت: یک جاده هم در سمنگان علیا به امام زاده قرار دارد که در جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان صحنه باید به شتاب بخشی در اجرای آن توجه شود.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این نشست گفت تلاش می کنیم تعریض پل قره سو تا پایان امسال تکمیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha